Educație

UVT lansează proiectul „Local Heritage for Active Tourism in Banat”

UVT lansează proiectul „Local Heritage for Active Tourism in Banat”

Universitatea de Vest din Timișoara anunță lansarea proiectului „Local Heritage for Active Tourism in Banat” (HerA), finanțat în cadrul Programului Interreg IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia. Proiectul reprezintă o formă de continuare mai aplicată a parteneriatului început cu Primăria Kikinda, în perioada 2013-2015, într-un proiect similar, parteneriat transfrontalier la care se adaugă de această dată și Muzeul Național din Kikinda.

Cu un buget total de 372.411 euro și o perioadă de implementare care se întinde pe 18 luni (mai 2017 – octombrie 2018), proiectul urmărește, în principal, să răspundă nevoii de definire și dezvoltare de produse turistice inovatoare pentru a asigura promovarea în comun a patrimoniului transfrontalier și creșterea atractivității ofertei turistice.

În acest sens, incursiunea în teren a specialiștilor de la Universitatea de Vest în vederea cercetării comunităților transfrontaliere pentru identificarea resursei patrimoniale culturale pe care comunitățile locale o resimt ca una identitară și care poate deveni punct de plecare pentru dezvoltarea de produse turistice, precum și cele zece întâlniri de lucru organizate de partenerii proiectului în comunități reprezintă activități preliminare necesare în vederea obținerii unor produse turistice pe care membrii echipei de proiect le propun.

Astfel, vor fi create 10 spoturi de prezentare turistică, un ghid turistic organizat tematic („Banatul în 10 feluri“), un etno-calendarul anual și o carte de rețete cu feluri de mâncare specific bănățene. Printre activități se mai enumeră și o serie de acțiuni comunitare în domeniul turismului ori în cel al gastronomiei (gastrofestival) sau organizarea unor programe de formare profesională. Cea mai ambițioasă acțiune însă este cea de a crea o platformă software comună care să adune și să facă publice într-un mod prietenos și util informațiile relevante colectate în timpul cercetării de teren.

Dintre grupurile țintă, amintim: antreprenorii cu rol în dezvoltarea produselor și serviciilor turistice (meșteșugari, bucătari etc.), sectorul privat (agenții turistice, proprietari de restaurante etc.), sectorul public (autorități publice, instituții publice din comunități etc.); Reprezentanți ai Asociației Femeilor,  cercetători, referenți culturali, turiști, voluntarii implicați, vizitatorii platformei software comune.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*