Administrație

Ruben Lațcău nu vrea să primească CJT în Societatea de Transport Metropolitan Timișoara. Replica lui Proteasa

Ruben Lațcău nu vrea să primească CJT în Societatea de Transport Metropolitan Timișoara. Replica lui Proteasa

Primarii PNL și PSD din județ vor să pună stăpânire pe flota de transport public a Timișoarei, susține, într-o postare pe Facebook, viceprimarul Ruben Lațcău de la USR PLUS.

„Primarii PNL și PSD din județ, uniți și patronați de președintele CJ Alin Nica, vor să controleze transportul public din Timișoara prin Societatea Metropolitană de Transport Timișoara. Au venit cu o propunere inacceptabilă de modificare a statutului Societății care va afecta toți timișorenii care folosesc transportul în comun în oraș. Deși flota de transport este a Timișoarei, ei vor să dispună după bunul plac de aceasta, luând Timișoarei votul decisiv din SMTT și prin acordarea de vot egal fiecărui UAT membru.

Statutul, în forma în vigoare, prevede că fiecare asociat, prin reprezentantul său, are dreptul la un vot direct proporţional cu numărul de locuitori ai unităţii administrativ-teritoriale, raportat la numărul total de locuitori ai unităţilor administrativ-teritoriale membre ale SMTT stabilit în procente, iar numărul de procente rezultat reprezintă numărul de voturi. Ei propun să nu se mai țină cont de numărul de locuitori și fiecare asociat să aibă un vot egal, indiferent de numărul de locuitori sau de flota pe care o dețin.

Statutul în vigoare dă Timișoarei dreptul de a conduce SMTT printr-un președinte, or și acesta primarii PNL și PSD din județ vor să-l ia orașului. Dacă propunerea PNL și PSD va fi adoptată, transportul public din Timișoara va fi condus de primarii din Dudeștii Noi sau Sânnicolau.

Consiliul Județean cere de câteva luni să intre în SMTT, lucru pe care l-am discutat de mai multe ori cu domnul vicepreședinte Proteasa.

De fiecare dată i-am spus acestuia că nevoile de transport public ale județului nu pot fi rezolvate cu autobuzele Timișoarei. Nu putem să scoatem mijloacele de pe linia 33 și să le ducem la Satchinez. Consiliul Județean trebuie să înceteze cu aceste șicane și propuneri politicianiste. Ce este al Timișoarei trebuie să rămână al Timișoarei. 

Aștept maturitate și propuneri serioase din partea primarilor PNL”, a transmis, miercuri, Lațcău.

În replică, vicepreședintele CJT, Alexandru Proteasa, i-a răspuns că instituția este preocupată și are atribuții în ceea ce privește transportul județean, însă nu face parte din SMTT.

Ne dorim și sperăm să devenim membri, în acest sens, am desemnat, din partea instituţiei, o comisie de negociere care va avea o primă întâlnire săptămâna viitoare.

Sunt oarecum surprins de menționarea mea și a CJ Timiș în contextul ieșirii publice nervoase a viceprimarului Timișoarei, Ruben Lațcău, care se plânge că nu mai poate gestiona SMTT-ul și că are probleme cu primarii din zona metropolitană. Îmi pare rău pentru situația cu care se confruntă, însă îi reamintesc că poartă răspunderea deciziilor luate fără contribuția CJ Timiș. Cel mai probabil e vorba de o administrare deficitară și lipsită de strategie a resurselor.

Înțeleg că are o nemulțumire privind deservirea localității Satchinez, de exemplu, dar consideră perfect firesc să se extindă dincolo de zona metropolitană, până la Foeni, la 35 km de Timișoara, tocmai la granița cu Serbia, unde este primar USR PLUS, fără îngrijorări că scoate autobuze de pe linia 33.

SMTT-ul s-a extins atât cât a avut capacitate să o facă, iar dacă s-a extins mai mult, îi recomand să analizeze mai atent cazul Foeni, ca să înțeleagă ce se întâmplă.

Sunt convins că, în cele din urmă, viceprimarul Ruben Lațcău va reuși să comunice eficient cu primarii din SMTT, iar pentru tot ce ține de Consiliul Județean Timiș, îl asigurăm de sprijinul nostru, astfel încât, prin colaborare și nu prin atacuri publice, să rezolvăm problemele de transport ale timișenilor”, a spus , Alexandru Proteasa.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*