Liderul CJT a anunțat că a solicitat reprezentanților CNAIR și ai companiei care realizează studiul de fezabilitate al autostrăzii Timișoara – Moravița să genereze o propunere de traseu care să cuprindă Timișoara, prin două bretele, asigurând astfel o centură la nivel de autostradă, atât pe partea de est cât și pe cea de vest.
„Trebuie să gândim la nivel mare și pe termen lung, să folosim ocazia de a pune în valoare potențialul de pol regional al Timișoarei, obiectiv asumat de Consiliul Județean și de către mine, ca președinte al acestuia. Există o serie de variante de traseu pentru autostrada care va lega Timișoara de capitala Serbiei, însă argumentul final ține de dezvoltare strategică, nu de realizarea lucrării cu cât mai puțini bani. În cadrul ședinței de lucru de joi cu reprezentanții Ministerului Transportului și CNAIR au fost abordate probleme de rentabilitate, de mediu, cât și de impact economic pozitiv pentru localitățile traversate. Au fost aduse în discuție variante care ocolesc municipiul atât prin est, cât și prin vest, cu legături, de exemplu, la viitorul drum ce va face legătura între A1 și DN 69 (printre Beregsău Mare și Săcălaz, coborând spre Diniaș), la nodul de la Remetea Mare, sau chiar în zona Recașului, această variantă fiind însă și cea mai îndepărtată de Timișoara”, a transmis Alin Nica.
Președintele administrației județene a mai precizat că în ceea ce privește traseul prin est, un avantaj de conectare la actualul nod de la Remetea Mare, conform proiectanților, ar fi și drumul de patru benzi pe care Consiliul Județean îl construiește între această descărcare și centura Timișoarei, în proximitatea Aeroportului. Toate variantele de traseu discutate au caracter de linii directoare, urmând a fi rafinate în funcție de propunerile, problemele și soluțiile înaintate.