Utile

La ce să fii atent când cumperi îngheţată. Cum o poţi prepara acasă

La ce să fii atent când cumperi îngheţată. Cum o poţi prepara acasă

Îngheţata este desertul copilăriei, dar probabil la maturitate ajungi să te bucuri din plin de acest dulce parfumat şi răcoros al verii. Şi asta pentru că nu te mai cicălesc părinţii, avertizându-te de o eventuală durere în gât. Cu toate acestea, este bine să o consumi cu măsură, dacă ţii la siluetă.

Îngheţata, preparată din ingrediente naturale, este bogată în vitaminele C şi D, implicate în buna funcţionare a sistemului imunitar, şi în triptofan, care ajută organismul să asimileze vitamina B3, necesară pentru funcţionarea optimă a sistemului nervos.

 Nutriţioniştii spun că îngheţata funcţionează ca un calmant pentru sistemul nervos, înlăturând stresul, datorită conţinutului bogat în calciu şi magneziu. Asemenea ciocolatei, desertul răcoritor şi dulce creşte nivelul serotoninei, un neurotransmiţător care dă o stare de bine. Aşadar, dacă nu ai probleme cu greutatea, bucură-te o dată pe zi de gustul acestui desert.

Fie că este din fruncte sau simplă, din lapte, îngheţata îţi poate da energie. Spre exemplu, cea la cornet, cu aromă de vanilie şi topping de ciocolată poate avea până la 300 kcal/100 g. Având în vedere că asocierea dintre lapte şi zahăr face acest produs să se absoarbă mai lent, vei simţi saţietate şi un plus de energie mai mult timp. Recomandat este să foloseşti această energie în diverse activităţi fizice.

În ciuda gustului plăcut şi a texturii pufoase, îngheţata din comerţ poate conţine aditivi periculoşi. Unii înlocuiesc ouăle, fructele sau chiar şi laptele. În esenţă, plătim pentru un amestesc de chimicale, cum sunt: dietil glicol, piperonal, etil acetat, benzil acetat şi alţii. Prin urmare, data viitoare când eşti ispitit de o îngheţată de căpşuni, uită-te cu atenţie pe etichetă. Cu cât lista ingredientelor este mai mică, cu atât mai bine.

O îngheţată de 100 g conţine aproximativ 40 g de grăsimi saturate. Consumată cu regularitate şi în cantităţi mai mari de 2 pe zi, îngheţata creşte considerabil nivelul de colesterol din sânge. Iar asta duce la încetinirea circulaţiei sangvine şi la creşterea riscului de atac vascular cerebral.

Iată cum faci o îngheţată delicioasă la tine acasă!

Multe persoane se feresc să facă îngheţată acasă, pentru că se tem că nu le va ieşi textura. Ei bine, urmează aceşti paşi ca să obţii cea mai delicioasă îngheţată de vanilie de care se va bucura toată familia.

4 porţii, 2 h 30′ dificultate mică

Ingrediente: 250 ml lapte 3,5 % grăsime

4 gălbenuşuri

 150 g zahăr

 1 păstaie de vanilie

 250 ml smântână pentru frişcă

 4-5 cornete de îngheţată

Pune laptele la fiert împreună cu seminţele păstăii de vanilie. Freacă gălbenuşurile cu zahărul până ce obţii o cremă, apoi adaug-o în lapte şi amestecă. Fierbe crema la bain-marie, amestecând continuu, până când se îngroaşă. După ce se răceşte, pune-o în frigider. Între timp, bate frişca spumă. Scoate crema din frigider şi adaugă în ea frişca bătută. Toarnă compoziţia într-un bol şi ţine-l la congelator 2 ore. Ca să nu se formeze cristale de gheaţă, trebuie să amesteci îngheţata la fiecare 30 de minute, până când îngheaţă de tot. Serveşte-o ca atare sau foloseşte cornet de îngheţată.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*