Inspectorii ANPC au verificat zeci de hypermarketuri în ultimele trei luni şi au identificat mai multe nereguli şi practici incorecte. Amenzile au trecut de 130.000 de euro.
Cum înşală hypermaketurile consumatorii
Comercializează de produse cu denumire incorecă în raport cu ingredientele declarate pe etichetele de produs, ceea ce induce în eroare consumatorul
Comercializează produse alimentare ambalate recântărite în cadrul unităţii cu declararea unei cantităţi nete mai mari decât cea stabilită de producător, ducând implicit la plata suplimentară pentru consumator
Comercializează suplimente alimentare sub formă de pachete promoţionale „2 la pret de 1” sau „1+1 GRATIS” fără a avea afişat la locul de comercializare preţul de vânzare astfel încât să reiasă avantajul specific preţului;
Comercializează produse ce au aplicate pe ambalaj informaţii cu privire la anumite premii, perioada promoţiei fiind depăşită.
Sursa: capital.ro