Compania Națională Poşta Română reduce timpii de aşteptare în Biroul de Schimb Internaţional. De la 1 ianuarie, toate coletele sunt procesate digital, prin scanarea unui cod de bare în aplicaţia CDS (Customs Declaration System).
Reprezentanţii companiei au căutat soluţii pentru remedierea problemelor, astfel încât clienţii să beneficieze de primirea coletelor într-un timp cât mai scurt. Procedura cronofagă este înlocuită, în 2018, de o soluţie rapidă, performantă din punct de vedere tehnologic. Astfel, începând cu 1 ianuarie, Poşta Română a introdus aplicaţia CDS, de scanare rapidă a datelor expediţiilor internaţionale, care a început să-şi producă efectele: timpii de așteptare s-au redus simţitor. Dacă până în prezent, toate datele care însoţeau coletul (expeditor, destinatar, adrese, valoare, conţinut şi altele) erau introduse manual, acum ele sunt procesate instant în sistem, prin scanarea codului de bare.
Accesul la datele de expediţie este rapid şi pentru lucrătorii vamali. Vămuirea produselor, pre-avizarea fiscală şi multe alte proceduri sunt simplificate de aplicaţie, în beneficiul clienţilor care aşteaptă primirea produselor din spaţiul internaţional.
Mai multe date despre CDS, aplicația dezvoltată de UPU (Universal Post Union) găsiţi aici: http://www.upu.int/en/activities/customs/about-customs.html.