Educație

Universitatea Politehnica Timișoara, în premieră gazda conferinței internaționale ICALT 2017

Universitatea Politehnica Timișoara, în premieră gazda conferinței internaționale ICALT 2017

Eveniment important în aceste zile în cadrul Universității Politehnica Timișoara. Este vorba despre lucrările plenare ale celei de-a17-a editii a conferinței organizată de Asociația Internațională IEEE Computer Society- ICALT 2017. Evenimentul are loc în perioada 3-7 iulie la Timișoara, în parteneriat cu Universitatea Politehnica Timișoara prin Centrul ID/IFR si e-Learning (CEL).

La a 17-a ediție a Conferinței Internaționale despre Tehnologii Avansate Educaționale (ICALT2017) sunt așteptați în jur de 200 participanți din întreaga lume, fiind înregistrați specialiști din 36 țări. Printre specialiștii în tehnologii educaționale de renume care vor participa cu prezentări la ICALT 2017, invitații speciali vor susține prezentări in sesiunile plenare. IEEE este cea mai mare organizație tehnică profesională din lume, dedicată dezvoltării tehnologiei în beneficiul umanității.

În premieră, evenimentul se derulează în acest an la UPT.“Este o conferință itinerantă. Se desfășoară prin rotație în mai multe țări, anul trecut s-a derulat în Texas. În acest an am obținut organizarea în Timișoara. Este o conferință la care participă specialiști în zona de tehnologii educaționale din alte țări. Din România avem doar patru participanți, pentru că doar atâția au obținut acceptarea lucrărilor, rata de acceptare fiind în jur de 20%. Sunt mulți participanți din zona asiatică, SUA, Australia, Taiwan, etc.”, a declarat prof. dr. ing.  Radu Vasiu, președinte Senat UPT General Chair IEEE ICALT.

ICALT (International Conference of Advanced Learning Technologies) este conferința internațională anuală în domeniul tehnologiiilor avansate educaționale și a învățamântului asistat de tehnologie organizată de către Societatea a Științei Calculatoarelor a IEEE și Comitetul tehnic pentru tehnologii educaționale.

Program:

Luni 3 iulie, ora 9:00, Auditorium UPT, Prof. Dragan Gasevic, University of Edinburgh, UK – Learning Analytics: Beyond Data Science of Learning (Analiza învățării: Dincolo de Știința Datelor Învățării)

Marți 4 iulie, ora 9:00, Auditorium UPT:

Prof. Kong Siu Cheung, Education University of Hong Kong, China – Design of a Programming Course in Senior Primary Schools for Computational Thinking Development (Proiectarea Unui Curs De Programare în Școlile Primare pentru Dezvoltarea Gândirii Computaționale)

Dr. Carmen Simon, Reximedia, USA – The Neuroscience of Memorable Content (Neuroștiința Memorării Conținutului )

Miercuri 5 iulie, ora 9:00, Auditorium UPT:

Martin Dougiamas, CEO și Fondator, Moodle, Australia – Moodle as an open platform for research and development of online learning (Moodle ca o platformă deschisă pentru cercetarea și dezvoltarea învățării online)

Marți 4 iulie, ora 14:30, Amphitheater K2

Women in Engineering WIE panel (Femeile in inginerie)

Toate sesiunile plenare vor fi transmise online la https://icalt.elearning.upt.ro/live

Programul conferinței se află la http://www.ieee-icalt.org/.

Conferința ICALT 2017 este construită în jurul următoarelor secțiuni principale, care țintesc domeniile cheie de cercetare: Tehnologii pentru educație și învățare deschisă (i-OPENLearn), Educație adaptivă și personalizată, îmbunătățită tehnologic (APTeL),Tehnologii wireless, mobile, universale și omniprezente pentru educație (WMUTE), Educație îmbunătățită prin jocuri digitale și jucării inteligente (DIGITEL), Educație colaborativă asistată de computer (CSCL), Evaluare îmbunătățită prin tehnologie în educația formală și informală (TeASSESS), Big Data în  educație și Learning Analytics (BDELA), Educație în știință, tehnologie, inginerie și matematică, îmbunătățită tehnologic (TeSTEM), Învățarea îmbunătățită prin tehnologie a limbilor străine (TELL), Aspecte motivaționale și afective în educația îmbunătățită tehnologic (MA-TEL), Învățarea abilităților de gândire susținută tehnologic (TELoTS), Sisteme de recomandare și de sprijin decizional pentru învățare (ReSyL), Educație susținută tehnologic pentru persoane cu disabilități (TeDISABLE), Inteligență artificială și medii inteligente de învățare (AISLE), Realitate augmentată și lumi virtuale în educație și training (VWET), Inovații educaționale în spații de producție și imprimare 3D (Make&3DPrint), Aplicații de tehnologii web semantice pentru educație (SW-EL), Affective Computing în educație (AffectLearn), Școala Doctorală.

Au fost 244 de lucrări înscrise pentru ICALT 2017, din care 181 au fost acceptate (Lucrare completă – 55, Lucrare scurtă – 87, Lucrare poster – 39) și 157 înregistrate și incluse pentru prezentare în cadrul conferinței.

Recenzorii au fost din 54 de țări : Argentina, Australia (23), Austria (6), Belgia, Brazilia (2), Bulgaria, Canada (32), China (22), Columbia (2), Croația (2), Cipru (2), Republica Cehă, Danemarca, Ecuador, Estonia (4), Franța (5), Germania (26), Grecia (25), Hong Kong (21), India (9), Irlanda (3), Italia (13), Japonia (9), Lituania, Luxembourg, Macau (2), Malaysia, Malta (2), Mexic (5), Olanda (12), Noua Zeelandă (3), Norvegia (5), Portugalia (3), Romania (14), Rusia, Arabia Saudită, Serbia (2), Singapore (7), Slovacia, Slovenia, Africa de Sud, Corea de Sud, Spania (26), Suedia (5), Elveția (2), Taiwan (77), Thailanda, Tunisia (3), Turcia (3), Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie (17), Statele Unite Ale Americii (68), și Uruguay.

Participanții înregistrați provin din 36 de țări. Cei 4 invitați speciali care vor susține prezentări în sesiunile plenare ale Conferinței ICALT 2017 sunt: profesorul Dragan Gasevic, cu o prezentare pe tema Analiza învățării: Dincolo de Știința Datelor Învățării, este profesor și președinte în domeniul analiticii și informaticii la Facultatea de Educație din cadrul Moray House și la Facultatea de Informatică din cadrul Universității din Edinburgh. În calitate de președinte (2015-2017) și co-fondator al Societății Learning Analytics Research (SoLAR), el a avut plăcerea de a fi co-președinte al Conferinței Internaționale Learning Analytics & Knowledge (LAK) în anul 2011, în anul 2012 a fost președintele general al LAK, în anul 2016, co-președinte al Learning Analytics Summer Institute (LASI) în 2013 și 2014 și editor al revistei Journal of Learning Analytics.

Prof. KONG Siu Cheung, cu o prezentare despre Proiectarea Unui Curs De Programare în Școlile Primare pentru Dezvoltarea Gândirii Computaționale, este în prezent profesor la Departamentul de Matematică și Tehnologia Informației (MIT); și director al Centrului de Învățare, Predare și Tehnologie (LTTC) la Universitatea de Educație din Hong Kong. Prof. Kong este în prezent în funcția de redactor-șef al revistei internaționale Research and Practice in Technology Enhanced Learning (RPTEL) și al revistei Computers of Education in Education (JCE).

Dr. Carmen Simon, cu o prezentare despre Neuroștiința Memorării Conținutului, este neurolog și co-fondator al RexiMedia, o companie care utilizează știința înțelegerii funcționalității creierului pentru a ajuta instituțiile să creeze mesaje memorabile. Ea este o autoare cu numeroase publicații foarte cunoscute, expertă în utilizarea memoriei pentru a influența luarea deciziilor. Deține două doctorate în tehnologie de instruire și psihologie cognitive și este de origine din Timișoara.“Conform cercetărilor, noi uităm cam 90% din ceea ce ni se spune după 48 de ore. Dacă ne referim la educație, aceste cercetări sunt cam triste, pentru că putem să avem cursuri de cele mai atrăgătoare și profesorii cei mai inteligenți, dar creierul nostru uită așa multe informații. De asta avem nevoie de mai multe cercetări prin care să vedem cum putem să stăm mai mult în mintea cuiva pe timp îndelungat. Unul din cercetările pe care le-am făcut recent ne arătă ca memoria contraintuitiv nu este ceva ce ne ajută să ne reamintim trecutul, ci să ne amintim viitorul. Creăm tot timpul intenții în viitor și uităm să acționam la ele”, dr. Carmen Simon, neurolog, co-fondator al RexiMedia-Neuroștiința Memorării Conținutului.

Martin Dougiamas, cu o prezentare despre Moodle ca o platformă deschisă pentru cercetarea și dezvoltarea învățării online, este cel mai bine cunoscut ca fondator al proiectului open source Moodle, care oferă o platformă gratuită de învățare, utilizată în acest moment în fiecare țară din întreaga lume și în fiecare sector de învățământ. În unele țări, Moodle este platforma standard de învățare pentru aproximativ 90% din toate școlile și universitățile. În calitate de CEO al Moodle Pty Ltd (cu sediul în Perth, Australia) conduce compania ce are 50 de dezvoltatori software și educatori ce ghidează și sprijină proiectul Moodle (inclusiv MoodleCloud, Moodle Mobile, Academia Moodle și alte inițiative). Moodle Pty Ltd a creat, de asemenea, o rețea globală de 85 de companii certificate Moodle Partner care ajută la finanțarea acestui proiect independent de software printr-un model de afaceri care s-a dovedit a fi durabil în ultimii 12 ani.


Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*