Potrivit Legii privind stimularea încadrării în muncă a elevilor și studenților, cu modificările și completările ulterioare: „angajatorul care încadrează în muncă elevi și studenți în perioada vacanțelor beneficiază, pentru fiecare elev şi student, de un stimulent financiar lunar egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referință al asigurarilor pentru șomaj și stimularii ocuparii forţei de muncă în vigoare” (250 lei).
Stimulentul se acordă la cererea angajatorului, iar perioada maximă de acordare este de 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic.
Pentru a beneficia de prevederile Legii nr. 72/2007, angajatorii trebuie ca in termen de 30 de zile de la data angajării elevilor şi studenţilor aflaţi în perioada vacanţelor, să depună la AJOFM Timiş următoarele acte:
– cerere angajator;
– tabel nominal cuprinzând elevii şi studenţii încadraţi în muncă în perioada vacanţelor;
– adeverinţa eliberată de instituţia de învațământ prin care se atestă că persoana are statut de elev sau, după caz, de student şi urmează cursurile într-o instituţie de învaţământ de stat sau particular, înfiinţată potrivit legii, cuprinzând şi precizarea expresă a perioadei de vacanţă;
– actul de identitate al elevului sau studentului, în copie;
– copia contractului de muncă prevazut la art. 2, încheiat cu respectarea condiţiilor de vârstă şi a regimului legal al muncii tinerilor, înregistrat, după caz, la inspectoratul teritorial de muncă, conform prevederilor legale;
– declaraţie pe propria răspundere a angajatorului.