Administrație

PSD Timiș: “Regulamentul de navigaţie pe Canalul Bega este ilegal și inutil”

PSD Timiș: “Regulamentul de navigaţie pe Canalul Bega este ilegal și inutil”

Consiliul Local Timișoara a adoptat, prin votul majorității conduse de primarul Nicolae Robu, în data de 24.04.2017, un regulament de navigaţie pe Canalul Bega împotriva legislaţiei naţionale şi europene în vigoare.

Grupul consilierilor PSD este de părere că votul este absolut inutil şi chiar abuziv, deoarece, până în acest moment, nu este înfiinţată conform art. 25 din O.G. 22/1999 o Administraţie a Canalului Bega, care este singura enititate ce poate elabora asemenea regulamente (art.27 din O.G. 22/1999).

Mai mult, potrivit legii, Ministerul Transporturilor, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor, aprobă instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile de transport feroviar, rutier, naval şi aerian.“Precizăm, că până la această dată, Primăria Timișoara nu a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern, singura formă legală, prin care se poate constitui o Administraţie a Canalului Bega (Memoriul nu ține loc de proiect de Hotărâre de Guvern).Această Administraţie a canalului Bega, constituită legal, ar fi avut competenţe organizatorice şi profesionale să aibă atribuţii conform legii ca: să asigure repararea şi întreţinerea infrastructurii de cale navigabilă, să asigure adâncimea minimă de navigaţie comunicată oficial, să asigure semnalizarea corectă, să asigure şi furnizeze serviciile de siguranţă. Așadar, sub semnătura directorului tehnic al Primăriei, Culiţă Chiş, cu girul primarului Nicolae Robu, administraţia Primăriei Timişoara, fără a avea nici o calitate legală, a supus votului Consiliului Local, care la rândul său nu avea competenţe legale şi profesionale, să aprobe un regulament de navigaţie care firesc poate fi apreciat ca fiind lipsit de conţinut şi valoare juridică, reprezentând doar expresia unui diletantism şi amatorism nepermis al administraţiei PMT sau este un demers politic al PNL prin care se vrea ascunderea eşecului administraţiei Robu şi a promisiunilor electorale”.

“Din punctul nostru de vedere o regie ca şi RATT nu are competenţa profesională şi organizatorică să-și însușească abuziv atribuţiile unei Administraţii a canalului Bega, deoarece RATT este doar un operator de transport. Am sprijinit aproape necondiţionat acest proiect, însă atragem atenția că un eventualul eşec al proiectului, de care nu suntem departe, aparţine exclusiv primarului Nicolae Robu. Menționăm că, din 2008 până în prezent, toate grupurile politice prezente în CLT au sprijinit aproape necondiţionat acest proiect, însă atragem atenția că un eventualul eşec al proiectului, de care nu suntem departe, aparţine exclusiv primarului Nicolae Robu. Responsabilitatea de care fuge este aceea că în cazul neîndeplinirii indicatorilor din contractul de finanţare (inclusiv transportul public în comun naval), Primăria Timişoara va trebui să se restituie integral valoarea finanţării europene.

 

Grupul consilirilor PSD îi solicită edilului să elaboreze un program coerent, cu termene și responsabilități precise, legale și clare.“Tragem un ultim semnal de alarmă şi îi solicităm primarului Nicolae Robu să coalizeze toate energiile locale pentru elaborarea unui program coerent, cu termene și responsabilități precise, legale și clare, în vederea implementării proiectului”, a transmis, miercuri, grupul de consilieri municipali ai PSD.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*