Polițiștii locali din cadrul Serviciului Inspecție Comercială a continuat, în ultima perioadă, verificările în ceea ce privește deținerea documentelor necesare și respectarea prevederilor legale pentru desfășurarea actelor de comerț de către societățile comerciale și persoanele fizice autorizate pe raza municipiului Timișoara. Din datele obținute în urma acestor controale s-a constatat că, în continuare, există multe societăți care nu dețin acord de funcționare, conform OG 99/2000, nu respectă suspendarea dispusă, nu dețin acord pentru terase conform HCL 251/2022 sau nu dețin acord pentru comerț stradal conform HCL 369/2022.
Cauzele sunt în general legate de faptul că multe firme își desfășoară activitatea în spații de vânzare care nu au destinație comercială, comerciantul aflându-se în situația de a nu putea obține acordul de funcționare emis de Primărie, în unele situații autorizarea este chiar imposibilă. Unele structuri, în principal construcții provizorii, containere, chioscuri sunt amplasate fără autorizație de construire sau aviz de amplasare emise de Primăria Timișoara, iar punctele de lucru nu dețin avize sau autorizații privind securitatea la incendiu. Totodată, administratorii firmelor nou înființate nu se informează suficient cu privire la normele legislative în vigoare sau nu solicită la timp acordurile de funcționare sau prelungirea valabilitării acestora.
De altfel majoritatea sancțiunilor aplicate au fost pentru lipsa avizelor pentru terase la restaurante și baruri, comerțul cu amănuntul de produse fără deținerea de acord, comerț fără ca punctul de lucru să fie înregistrat la Registrul Comerțului, prestarea de servicii de curățătorie, spălătorie, frizerie fără acord, comercializarea de bunuri pe amplasamente în fața magazinelor, comerț ambulant cu rulote fără avize, nerespectarea orarului de funcționare.
În ultima lună au fost aplicate 72 de sancțiuni în valoare de 50.600 lei, iar de la începutul anului 796 de sancțiuni în valoare de 691.200 lei. În 198 de cazuri a fost dispusă suspendarea activității din cauza lipsei acordului de funcționare, până la intrarea în legalitate. De menționat că fenomenul este în scădere, un număr de 1606 societăți intrând în legalitate anul acesta, iar 1229 anul trecut.
Totodată, pentru a veni în sprijinul comercianților, întreg procesul de autorizare a fost simplificat ca urmare a digitalizării Primăriei Timișoara, cererile putând fi depuse și online, fiind prelucrate digital, inclusiv autorizația fiind primită de comercianți pe email, fără a fi necesară deplasarea nici pentru depunerea actelor, nici pentru primirea autorizației.





























