În 25 septembrie s-a spus “Stop Joc” concursului online pentru Școlile din Timișoara, desemnând Școala Gimnazială nr.7 “Sfânta Maria” câștigătoare a celor 8 ateliere STEAM marca Mattika Explore!
Cele cinci școli participante la Concursul Mattika Explore inițiat pe data de 17 septembrie pe paginile social media Mattika Explore, au fost: Școala Gimnazială nr. 12, Colegiul Național Bănățean, Liceul Teoretic Special Iris, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” și Școala Gimnazială nr. 7 „Sfânta Maria”, care a și câștigat.
Concursul s-a desfășurat online, pe pagina de Facebook Mattika Explore, fiind aleasă școala care a adunat cele mai multe aprecieri (Likes) a desenului sau un colajului trimis pe tema științei și a justificării aferente, continuarea propoziției: “Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că…”
Iată cele cinci școli participante și proiectele lor:
Școala Gimnazială nr. 12
„Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că suntem copii curioși din fire, ne place să descoperim și să înțelegem mai bine lumea în care trăim ca să o putem ocroti. Ne plac invențiile originale, mai ales cele care ne ajută să reciclăm materiale. Știința deschide mintea așa cum muzica deschide sufletul.”
Colegiul Național Bănățean
Colajul și desenele sunt create de clasele a III-a A, a III-a B și a III-a C ale Colegiului Național Bănățean: „Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că vrem să aflăm multe lucruri noi, să ne bucurăm și pentru că ne place mult știința.”
Liceul Teoretic Special Iris
„Dorim ca atelierele de știință să ajungă la Liceul Teoretic Special Iris pentru că avem nevoie să experimentăm practic, prin intermediul tuturor simțurilor pentru a asimila cunoștințe din domeniul științelor. Pentru copiii cu deficiențe de vedere și nevoi speciale dorim diminuarea inegalităților de șanse și a disparităților în dobândirea de cunoștințe în domeniul științelor și stimularea interesului față de știință prin activități nonformale, pentru a realiza un transfer al cunoștințelor teoretice în practică.”
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”
Operele de artă sunt realizate de clasele a II-a E, a III-a E și a IV-a F: „Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că ne place să creăm lucruri noi, ne place sentimentul de necunoscut, ne place că eforturile noastre să dea roade, ne place să aflăm lucruri noi.”
Școala Gimnazială nr. 7 „Sfânta Maria”
Clasa IV F: „Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că dorim să aflăm mai multe experimentând.”
Clasa IV B: „Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că suntem pasionați de științe și ne dorim mult să aducem viitorul mai aproape!”
Clasa I D: „Dorim ca atelierele de știință să ajungă la școala noastră pentru că iubim ȘTIINȚA. Ne dorim foarte mult aceste ateliere, copiii fiind doar curioși să experimenteze, să învețe și prin aceste ateliere să le stimulăm imaginația, creativitatea.”
După această selecție online, Irma Băloi va susține în luna octombrie cele 8 ateliere de știință creativă în cadrul Școlii Gimnaziale nr.7 “Sfânta Maria” din Timișoara. Ce conține pachetul câștigător la Concursul pentru Școlile din Timișoara? 2 ateliere în care construim un robot de desenat 2 ateliere de pictat cu ajutorul reacțiilor chimice 2 ateliere în care descoperim lumea colorată a chimiei 2 ateliere în care construim un caleidoscop.
Elevii vor beneficia astfel gratuit de ateliere care combină cunoștințe științifice (fizică, chimie, biologie) cu modalități creative de exprimare (pictura, desenul, confecțiile manuale), o fuziune inedită între artele vizuale tradiționale și știință. Astfel, proiectul Știință Creativă, marca Mattika Explore, pregătește viitoarele generații pentru domeniile economice și industriile creative ale următorului val tehnologic.
Proiectul Știință Creativă și-a propus să creeze un cadru în care elevii claselor primare să dorească să fie curioși, imaginativi și creativi prin intermediul științei și artei, prin metode de joc. Acest proiect completează cunoștințele teoretice predate în cadrul programei școlare, abordând materii precum chimia și fizica prin joc, dobândind abilitățile necesare pentru a continua să experimenteze pe cont propriu.
Irma Băloi (de origine estoniană), reprezentant Mattika Explore, organizează ateliere creativ-știintifice pentru copii din anul 2021. Atelierele se desfășoară în cadrul after-school-urilor ca ateliere opționale sau în școli, în cadrul Saptâmâna verde sau Școala altfel. De asemenea, Irma a susținut diverse ateliere educaționale pentru copii și adulți în cadrul festivaluiui PLAI începând cu anul 2018 iar în 2023 a organizat ateliere de experimentare și creație pentru copii în cadrul proiectului „Muzeul Apei – racord la rețeaua culturală a Timișoarei” finanțat de Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara. Irma a frecventat școala în Estonia și a absolvit Facultatea de Fizică și Chimie din cadrul Universității Tartu, profilul Tehnologia Mediului.