Garda Naţională de Mediu Comisariatul Județean Timiș, a desfăşurat, în perioada 5 iulie – 5 august, controale tematice pentru verificarea implementării şi funcţionării Sistemului de Garanţie Returnare (SGR) la comercianţii care vând produse în ambalaje returnabile..
În acest context, au fost realizate 170 de controale, în urma cărora au fost aplicate 3 sancțiuni contravenționale, din care 2 amenzi in valoare de 120 000 lei și 1 avertisment.
Au fost verificate în principal următoarele obligații ce le revin comercianților care vând produse în ambalaje SGR:
obligaţia de a utiliza programul informatic pus la dispoziţie de administratorul SGR, pentru raportarea ambalajelor;
obligaţia de a încheia contracte cu Administratorul SGR, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din HG nr.1074/2021;
obligaţia de a organiza puncte de returnare pentru ambalajele SGR;
obligaţia de a permite exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare;
obligaţia de a se înregistra în baza de date gestionată de Administratorul SGR.
obligaţia comercianţilor de a ţine evidenţa numărului total al produselor comercializate în ambalaje SGR;