Administrație

A început demolarea pasarelei Gelu – Crizantemelor

A început demolarea pasarelei Gelu – Crizantemelor

A început demolarea pasarelei Gelu – Crizantemelor la Timișoara. Potrivit primarului Dominic Fritz, va fi construit un pod pietonal și velo pe Bega, în locul actualei pasarele Gelu – Crizantemelor.

Transportul naval este restricționat în următoarele săptămâni, cât durează această etapă.

Am început demolarea actualei pasarele, rampele de acces au fost deja îndepărtate. Cu ajutorul unor macarale de mare tonaj vom susține podul în timpul operațiunilor de dezmembrare.  Apoi, urmează construirea unui nou pod, lucrări estimate să se finalizeze în acest an. Noul pod va avea acces ușor pentru bicicliști, familii cu cărucior sau persoane cu mobilitate redusă ori dizabilități locomotorii. De asemenea, când vom ieși la plimbare pe promenadă seara, ne vom putea bucura de iluminatul arhitectural al podului”, a anunțat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Proiectul este finanțat integral din bugetul local, cu o sumă de peste 12 milioane de lei (TVA inclus). Durata estimată de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere.

Pasarela asigură legătura între strada Gelu și strada Crizantemelor peste canalul Bega și a fost construită în anul 1949. Lipsa lucrărilor de întreținere și reparații curente au dus la degradarea avansată a elementelor de rezistență ale pasarelei. În timp, suprafața de beton s-a degradat, umiditatea și fenomenele de îngheț-dezgheț au favorizat corodarea armăturii, afectând elementele de rezistență și structura în ansamblu. Proiectul prevede demolarea structurii existente, cu excepția unei părți din fundație și construirea unei noi pasarele.

Calea pe pasarelă va fi compusă din zona carosabilă, cu lățimea variabilă între 5,40 m si 8,00 m, urmând să includă trasee pietonale, piste de biciclete, amenajări de iluminat public, scuaruri în partea centrală și spații verzi. Astfel, se vor planta 14 arbori pitici în ghiveci propriu și 40 de frasini. Pasarela va fi prevăzută cu iluminat public arhitectural și parapete de protecție din oțel zincat. Rampele de acces la pod sunt proiectate astfel încât pe pasarelă să poată circula pietonii, bicicliștii, dar și persoanele cu mobilitate redusă.


Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*