Social

Au curs amenzile pentru marile lanțuri de magazine în 2022

Au curs amenzile pentru marile lanțuri de magazine în 2022

În cursul anului 2022, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș, au fost înregistrate 5.087 reclamații, din care 233 au fost neîntemeiate.

În aceeași perioadă, comisarii CJPC Timiș au desfășurat 2.207 acțiuni de control, sancționând abaterile constatate cu:

870 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 7 milioane lei,
530 de avertismente
oprirea definitivă de la comercializare a unor mărfuri neconforme în valoare de aproximativ 1 milion lei.

În 2022, CJPC Timiș a efectuat, 223 acțiuni de control din totalul celor realizate doar pentru a monitoriza modul în care marile lanțuri de magazine respect legislația în vigoare, mai exact, cele aparținând lanțurilor: Mega Image, Penny, Profi, Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour,precum și 332 acțiuni de control la unitățile de alimentație publică, din județ, (restaurante,fast-food-uri,patiserii,brutării), în toate acestea fiind găsite nereguli.

În urma acestor acțiuni, comisarii CJPC Timiș au aplicat următoarele sancțiuni:

SUPERMARKETURI

190 amenzi contravenționale în valoare totală de peste 1,8 milioane lei

72 avertismente

Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare:

oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe în valoare de peste 200.000 lei

închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 1 magazin

propunerea închiderii temporare a unității, pe o durată de la 6 luni la 12 luni, pentru 2 magazine

oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficinețelor, pentru 20 de unități

ALIMENTAȚIE PUBLICĂ

210 amenzi contravenționale în valoare totală de circa 2 milioane lei
122 avertismente

Acestora li se adaugă următoarele măsuri complementare:

oprirea  definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a unor produse în valoare de peste 250.000 lei
oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor, pentru 55 unități
închiderea temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 10 unități

Dintre cele mai frecvente nereguli constatate, menționăm:

comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate

comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)

comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai

 – nerespectarea regimului de temperatură pentrupăstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masă caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depășeau valoarea de 4-8 grade C, conformă)

utilizarea unor spații de depozitare neigienizate

comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorat

nerespectarea temperaturii de depozitare la produsele alimentare comercializate în spațiile frigorifice

comercializarea unor produse fără a avea pe etichete informațile traduse în limba română

comercializare unor produse fără a oferi consumatorilor certificate de garanție

comercializare unor produse nealimentare cu certificat de garanție neactualizat

nerespectare condițiilor de depozitare

comercializarea unor produse alimentare cu data limităde consum depășită

comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte

comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiuneaproduse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat

utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre

utilizarea unor cuptoare, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse

existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere

folosirea unor condiții de păstrare a produseloralimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar

folosirea unui bloc alimentar neigienizat corespunzător cu strat de grăsimi gros, igrasie, prezența muștelor pe alimentele în curs de preparare

existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare.


Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*