Politic

Un viitor mai bun pentru elevi: masă caldă în școli și evaluare permanentă a gradului de alfabetizare funcțională

Un viitor mai bun pentru elevi: masă caldă în școli și evaluare permanentă a gradului de alfabetizare funcțională
Adora Beauty

Elevii din ciclurile primar și gimnazial, mai ales cei din mediul rural, au nevoie de intervenții imediate și punctuale pentru susținerea parcursului lor școlar. Proiectul noii legi a învățământului preuniversitar propune astfel de intervenții, considerate de maximă importanță, respectiv creșterea finanțării programului de masă caldă în școli și setarea unei proceduri eficiente de evaluare permanentă a gradului de alfabetizare funcțională. În măsura în care proiectul de lege va ajunge să fie promulgat, cele două măsuri vor acoperi nevoile generalizate ale elevilor din rural și chiar și ale multor elevi din mediul urban”, arată deputatul liberal Marilen Gabriel Pirtea, președinte al Comisiei de Educație și Cercetare a PNL.

Programul de asigurare cu masă caldă în școli este multiplicat, cu o finanțare prevăzută la un nivel comparativ, în 2023 față de 2016, de 10 ori mai mare (peste 350 milioane lei, față de 35 milioane în 2016), și de peste 5 ori față de 2022”, subliniază deputatul PNL Timiș, Marilen Gabriel Pirtea, coordonator al Comisiei de Educație și Cercetare a PNL.

„De asemenea, pachetul legislativ pentru reforma învățământului preuniversitar atacă la rădăcină cauzele abandonului școlar, iar aici vorbim de condițiile mult îmbunățățite prin programul masă caldă în școli, dar și prin asigurarea burselor la un nivel mai ridicat, ca șiprin diminuarea fenomenului îngrijorător al analfabetismului funcțional, un obiectiv tangibil odată cu introducerea evaluării permanente unitare a gradului de alfabetizare funcțională. Elevul va deveni un adult care va lua decizii în mod autonom, pe baza abilităților dobândite în diferite etape ale formării sale educaționale. El trebuie să fie capabil să realizeze conexiuni logice, să extragă ideile principale dintr-un text, să transpună informația abstractă în activitățile cotidiene, să înțeleagă fenomene din natură și să ia decizii bazate pe date factuale, toate fiind evaluate prin testări ale alfabetizării funcționale. Evaluările vor fi realizate prin Platforma națională de alfabetizare funcțională, prin teste realizate conform standardelor specifice, corelate cu profilul elevului. Acest program își propune să scadă la jumătate rata analfabetisnului funcțional măsurat și monitorizat prin testări recurente”, subliniază deputatul PNL Timiș, Marilen Gabriel Pirtea, coordonator al Comisiei de Educație și Cercetare a PNL.

În calitate de președinte al Comisiei de Educație și Cercetare din PNL, le adresez invitația de a ne transmite obsevațiile lor punctuale tuturor celor care participă la dezbaterea pachetului legislativ pentru învățământul preuniversitar, cât și de cel legat de învățământul superior. PNL a structurat o platformă online, pentru comunicare interactivă, care se poate accesa la adresa Legile-educatiei.pnl.ro, un spațiu în care se concentrează ideile și obsevațiile despre reformă”, arată președintele Comisiei de Educație și Cercetare din PNL, Marilen Gabriel Pirtea.

Friends Arena

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*