Administrație

Ultimul pas pentru strategia de Smart City și Transformare Digitală a Municipiului Timișoara

Ultimul pas pentru strategia de Smart City și Transformare Digitală a Municipiului Timișoara
Adora Beauty

Strategia de Smart City și Transformare Digitală a Timișoarei 2022-2027 a fost prezentată, joi, în cadrul unei conferințe internaționale la care au participat experți din Singapore, Irlanda, Ungaria și Olanda.

Acesta este un ultim pas înaintea definitivării acestei strategii și prezentării ei publice.Conferința a avut loc în format online, pe platforma Zoom, unde au participat peste 100 de stakeholderi din cadrul administrației locale și naționale, din sectorul academic, din sectorul de cercetare și dezvoltare, precum și reprezentanți din societatea civilă, mediu de afaceri și ai ambasadelor și consulatelor. Ambasada Israelului a fost reprezentată de E. S. Dl. Paul McGarry.

Conferința s-a desfășurat integral în limba engleză și a avut patru secțiuni: un cuvânt de început din partea primarului Dominic Fritz, prezentările experților parteneri în proiect, prezentarea strategiei și în final o secțiune de feedback și discuții deschise pe tema strategiei.

„Acest proiect nu este al primăriei, ci al Timișoarei și pentru timișoreni. Este vorba de un efort comun al tuturor timișorenilor implicați pentru dezvoltarea unui oraș inteligent, care să funcționeze în primul rând pentru cetățenii săi. Acest document ne va deschide ușa pentru a accesa fonduri prin PNRR și POR pentru transformare digitală și va trasa direcțiile către care să își îndrepte toți stakeholderii locali energia” a transmis primarul Dominic Fritz.

În Programul Operațional Regional 2021-2027 vor fi alocați estimativ 270 de milioane de euro pentru regiunea vest, pentru competitivitate, digitalizare și orașe inteligente.

Primăria a pornit procesul pentru elaborarea strategiei de Smart City și Transformare Digitală din 13 august, anul trecut. În perioada 6-27 octombrie au fost implicați 407 cetățeni în prioritizarea și procesul de co-design al strategiei.

Strategia va fi structurată pe 7 capitole, fiecare având obiective și indicatori de performanță, dar și parteneri care să fie implicați în implementarea proiectelor ce vor contura viitorul digital al orașului Timișoara. Documentul final va fi prezentat public în luna februarie 2022.

Friends Arena

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*