Național

Companiile aeriene trebuie să respecte drepturile consumatorilor atunci când zborurile sunt anulate

Companiile aeriene trebuie să respecte drepturile consumatorilor atunci când zborurile sunt anulate

Comisia Europeană și instituțiile guvernamentale de protecție a consumatorilor din statele membre UE au solicitat companiilor aeriene să îmbunătățească modul în care se ocupă de anulări, în contextul pandemiei de COVID-19.

Companiile aeriene trebuie să respecte drepturile consumatorilor atunci când zborurile sunt anulate. Acestea trebuie să respecte legislația europeană în domeniul consumatorilor – de la asigurarea unei comunicări transparente, până la informarea proactivă a pasagerilor cu privire la drepturile lor.

“În special, trebuie să ofere o alegere între rambursare și un voucher și să informeze pasagerii că au dreptul de a schimba voucherele lor în orice moment.

Majoritatea companiilor aeriene chestionate nu au efectuat rambursarea în termenul de 7 zile prevăzut de legislația UE. Acestea trebuie să ia măsuri pentru a se asigura că perioada menționată este respectată pentru toate rezervările – fie cumpărate direct sau prin intermediar – și pentru a absorbi rapid restanțele rambursărilor în așteptare, cel târziu la 1 septembrie 2021”, transmit reprezentanții ANPC.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*