Comisia Europeană și instituțiile guvernamentale de protecție a consumatorilor din statele membre UE au solicitat companiilor aeriene să îmbunătățească modul în care se ocupă de anulări, în contextul pandemiei de COVID-19.
Companiile aeriene trebuie să respecte drepturile consumatorilor atunci când zborurile sunt anulate. Acestea trebuie să respecte legislația europeană în domeniul consumatorilor – de la asigurarea unei comunicări transparente, până la informarea proactivă a pasagerilor cu privire la drepturile lor.
“În special, trebuie să ofere o alegere între rambursare și un voucher și să informeze pasagerii că au dreptul de a schimba voucherele lor în orice moment.
Majoritatea companiilor aeriene chestionate nu au efectuat rambursarea în termenul de 7 zile prevăzut de legislația UE. Acestea trebuie să ia măsuri pentru a se asigura că perioada menționată este respectată pentru toate rezervările – fie cumpărate direct sau prin intermediar – și pentru a absorbi rapid restanțele rambursărilor în așteptare, cel târziu la 1 septembrie 2021”, transmit reprezentanții ANPC.