Administrație

Municipalitatea anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – bd. Dâmboviţa

Municipalitatea anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru  Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – bd. Dâmboviţa

Se fac primii pași pentru construcția Podului Solventul și închiderea Inelului IV Vest! Municipalitatea anunță demararea achiziției serviciilor de proiectare pentru Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – bd. Dâmboviţa.

Proiectul va asigura o nouă conexiune între partea de nord și de sud a orașului, între str. Gării și bd. Dâmbovița (inclusiv prin construcția unui nou pod peste canalul Bega), precum și lărgirea bd. Dâmbovița până la intersecția sa cu str. Ion Barac.

Lucrările vor viza: construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și linie de tramvai în zona mediană, în prelungirea Căii Bogdăneștilor, prin pasajul inferior Solventul, până în bd. Dâmbovița (cca. 700 m), Construcția unui pod nou peste Canalul Bega, lărgirea bd-ului Dâmbovița, de la noul pod construit până la intersecția cu str. Ion Barac (cca. 200 m), inclusiv echiparea cu linie de tramvai, construirea de piste pentru biciclete și de trotuare pe toată lungimea drumului nou construit (de la pasajul inferior Solventul până la str. Ion Barac, inclusiv pe podul nou construit). Pistele pentru biciclete nu vor presupune o infrastructură separată, ci vor fi prevăzute în infrastructura drumului și a podului.

Podul Solventul va fi primul nou construit în Timișoara după Revoluție și va asigura o conexiune extrem de necesară între nordul și sudul orașului, respectiv zonele Mehala-Ronaț-Blașcovici și Dâmbovița – Calea Șagului. Împreună cu pasajul Solventul, această investiție reprezintă cele mai mari proiecte de infrastructură rutieră din ultimii zeci de ani în Timișoara și vor asigura închiderea Inelului IV de circulație în zona de vest a municipiului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Proiectul este unul strategic, având în vedere conexiunile cu celelalte proiecte majore și prezintă un caracter integrat al ideii de proiect cu: „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseul 5, Calea Bogdăneștilor” – proiect prioritar, finanțat din POR 2014 – 2020 și aflat deja în execuție, ,,Linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nordˮ- la care se lucrează la elaborarea Proiectului Tehnic și ,,Pasaj Inferior Solventul” –aflat în proiectare, proiecte care demarează cu bani de la bugetul local. Aceste proiecte sunt interdependente, din punctul de vedere al fluidizării traficului, fiind bine conectate între ele.

Valoarea totală a investiției Inelul IV Vest este de 78.763.125 lei, cu TVA, respectiv 16.300.990 euro. Valoare totală a serviciilor de proiectare, inclusiv TVA, este de 1.162.812,6 lei, fără TVA, achitată din bugetul local, dar recuperată ulterior din fonduri europene (POAT-Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020).

Termenul de prestare este de 210 zile eşalonate în 3etape:

-Etapa 1 presupune întocmirea studiului de fezabilitate, obținerea studiilor, avizelor şi acordurilor de principiu necesare, elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor și predarea acestora în maxim 90 de zile de la ordinul de începere pentru Studiul de Fezabilitate.

-Etapa 2 presupune obținerea Autorizației de construire în maxim 60 zile de la finalizarea etapei 1.

-Etapa 3 presupune întocmirea Proiectului Tehnic de Execuție și a unor documentaţii:  Proiectul tehnic, detalii de execuţie, documentaţia necesară aplicării procedurii de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică pentru execuţia de lucrări (caiet de sarcini pe specialităţi, liste de cantităţi, etc) și predarea acestora beneficiarului în maxim 60 de zile de la ordinul de începere pentru Proiectul Tehnic.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*