Dată fiind situația de criză existentă la nivel naţional, cu zile în care, din păcate, numărul cazurilor de infectare cu noul coronavirus SARS – CoV-2 este din ce în ce mai mare, precum și situația foarte complexă a persoanelor care au nevoie, în principal, de sprijin psihologic și emoțional în această perioadă, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș înființează, din data de 24 noiembrie, o linie telefonică dedicată. Astfel, instituția va putea oferi ședințe de consiliere psihologică de suport, gratuite, persoanelor aflate în dificultate din cauza pandemiei de COVID-19.
De miercuri, persoanele care se confruntă cu efectele bolii, cele care au pe cineva bolnav în familie, sunt izolate, manifestă stări de anxietate, neliniște, tulburări emoționale, gânduri negative sau resimt presiunea psihologică provocată de pandemie, vor putea apela, de luni până vineri, între orele 09.00 – 19.00, la Tel Verde pentru consiliere psihologică – 0800.800.427. Serviciile de consiliere și suport vor fi asigurate în mod gratuit, cu respectarea confidențialității și a datelor cu caracter personal.
Scopul acestei linii telefonice este de a veni în sprijinul persoanelor vulnerabile din punct de vedere emoțional în această perioadă. Prin urmare, mai mulți psihologi din cadrul DGASPC Timiș vor oferi apelanților suport emoţional de specialitate, precum și recomandări, astfel încât să depășească momentele dificile cu care se confruntă și care sunt generate de pandemia de COVID-19.
„Este foarte important să fim alături de oameni acum, în aceste momente dificile, în care neliniștea și anxietățile pot să cuprindă sufletul fiecăruia. Cetățenii județului nostru trebuie să știe că nu sunt singuri, că suntem aici pentru ei, psihologii noștri fiind foarte bine pregătiți și putând să îi ajute să se reechilibreze din punct de vedere psihic și emoțional”, a precizat Emilia Milutinovici, director general al DGASPC Timiș.