Educație

Aura Danielescu despre școala online: „În mediul rural e cumplit”

Aura Danielescu despre școala online: „În mediul rural e cumplit”

Fostul inspector școlar general al județului Timiș, Aura Danielescu, trage un semnal de alarmă în privința haosului generat de școala în sistem online.

„Dragi colaboratori,

Vă scriu de această dată, din partea Sindicatului SOLE! Nu știu dacă veți lua sau nu în seamă acest mesaj, dar, ca un strigăt după ajutor, am trimis unul și doamnei ministru.

Când țara arde, românii, fără să se poată debarasa de comunismul clasic… se piaptănă. De luni intrăm cu toții în online, după spusele președintelui.

În mediul rural e cumplit. Copii necăjiți, mulți dintre ei cu nevoi speciale, se chinuie zilnic să înțeleagă ce se întâmplă cu ei, să-și dea toată silința să fie activi și să se poată conecta la toate câte li se cer.  Ne chinuim de zile-n șir să-i pregătim pentru ceea ce va urma, fără să știm cum anume va arăta școala online la noi. Dacă ar veni inspectorii la țară, să fie directori pentru o zi… sunt convinsă că s-ar descurca de minune.

Și în toată această nebunie, când directorii nu mai știu cum să ne ajute pe noi, dascălii și pe copii…, cum să gestioneze situațiile din școli și cum să-și facă propriile ore, ISJ din proprie inițiativă sau MEC…monitorizează, oferindu-ne un real ajutor la toți, următoarele:

1) Linkurile centralizate ale conectărilor la ore (nici măcar nu înțelegem ce mama supărării se vrea)

2) Numărul de asistențe la ore, asistențe efectuate de către director, în perioada 2-6 noiembrie 2020. Când, în contextul distanțării și a sutelor de probleme…să mai facă și asistențe la ore? Suntem noi normali?

3) Numărul de asistențe realizate online sau hibrid, din numărul total de asistențe la ore, din perioada 2-6 noiembrie 2020.  Să vină un inspector să stea o săptămână într-o școală. Dacă el poate să facă toate astea și să rezolve toate problemele școlii, să intre la propriile ore… fac și colegii asta!

4) Un alt punct este legat de verificarea de către direcțiune a lecţiilor/temelor postate sau transmise elevilor.  Este nefiresc să ne concentrăm din nou pe rapoarte, pe urmăriri, pe acțiuni securiste, când ar fi firesc să oferim ajutor, consiliere, un sprijin necondiționat, astfel încât…copii și dascăli…să trecem mai ușor peste acest coșmar. Poate nu ar strica să ne întrebe dacă mai zâmbesc copiii, dacă noi mai reușim să le zâmbim, ce le spunem când vin spre noi să ne îmbrățișeze și noi suntem obligați să-i respingem și ochii și mintea lor nu înțeleg asta…

6) Și ultima cireașă de pe tort…Dacă au fost verificate de către direcțiune modalitățile de evaluare și notare.

Nu mai există încredere în oameni, în colegi? De ce toate astea acum…când toți suntem conștienți și ne străduim atât cât putem să facem bine.

Nu trebuie să-mi dați dreptate, doar trebuie să vă puneți în locul dascălilor, directorilor din școlile din rural și nu numai…să vă gândiți dacă pe distanțare socială, când copiii vin pe rând la școală, un director urmăritor mai e nevoie să fie obligat să intre în clase, să facă rapoarte peste rapoarte”, a transmis Aura Danielescu.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*