Administrație

Tramvaiul va circula fără a face zgomot prea mare pe o nouă linie din Timișoara

Tramvaiul va circula fără a face zgomot prea mare pe o nouă linie din Timișoara

Primăria Timișoara a semnat, marți, contractul de proiectare și execuție pentru linia nouă de tramvai pe traseul Solventul – Gara de Nord cu asocierea Sylc Con Trans SRL-lider și Longhersin SRL – asociat. Valoarea fără TVA a contractului este de 37 de milioane de lei, iar durata de 22 luni, 4 luni fiind necesare pentru elaborarea documentaţiei faza Proiect Tehnic și  18 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru execuţia lucrărilor. Ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor se va emite după obţinerea Autorizaţiei de Construire.

Potrivit reprezentanților Primăriei, zona de intervenție cuprinde actualul traseu al străzii Gării, tronsonul cuprins între platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina, cu respectarea traseului prevăzut în Planul Urbanistic General. În situația actuală linia de tramvai ocupă o mică porțiune, și anume 175 m, măsurați de la intersecția cu Bulevardul General Ion Dragalina. În această lungime este cuprinsă și bucla de întoarcere.

Indicatorii investiției:

– Lungime traseu: 1,4 km, linie cale tramvai dublă: 1,4 km

-Suprafață carosabil reabilitat/modernizat: 14.000 mp

-Suprafață trotuare și piste pentru biciclete: 4.300 mp

-Stații de tramvai amenajate: 3

-Locuri de parcare amenajate: 37

-Suprafață spații verzi: 3.685 mp.

Investiţia vizează construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului anasmblu rutier, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite: platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina.

Prin proiect se vor realiza: linia cale tramvai, care va fi cale dublă şi va avea poziție centrală în cadrul tramei stradale; piste pentru biciclete; trotuare; spaţii verzi, în zona de siguranţă a străzii și supravegherea video, integrată în sistemul de management al traficului.

Linia cale tramvai va fi realizată cu şină cu canal, fiind îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanţial zgomotul structural, vibraţiile și radiația acustică și care izolează electric.  Trama stradală va fi realizată în varianta de 2 benzi pe sens incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul peroanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*