Administrație

Extinderea la 4 benzi a drumului Dumbrăvița- Giarmata- autostradă, întârziată de Agenția de Mediu

Extinderea la 4 benzi a drumului Dumbrăvița- Giarmata- autostradă, întârziată de Agenția de Mediu

Extinderea la patru benzi a șoselei care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata este întârziată de Agenția de Mediu. Potrivit președintelui CJ Timiș, Călin Dobra, lucrările nu pot începe întrucât nu a fost primit aviz de la Mediu.

Avem o mare problemă. Problema cea mai delicată este că la momentul acesta cei de la Agenția de Mediu nu vor să susțină realizarea acestui important proiect de infrastructură rutieră. De ce spun lucrul acesta? Pentru că din 2019 de la nivelul CJT am depus documentația pentru obținerea avizului de mediu. Pe vechea legislație mi-a fost respins. În februarie 2020 am depus din nou documentația pe noua legislație așa cum ne-a solicitat Agenția de Mediu, obținând și prima decizie pentru acest proiect. Cred că au cu totul alte interese și nu vor sa realizăm acest proiect important pentru județul Timiș. Noi am venit cu acest proiect tocmai în  ideea de a fluidiza traficul, de a avea un acces mai facil până la autostradă”, a explicat șeful CJT, Călin Dobra.

Eu am făcut măsuratorile la această circulație. Aici circulă zilnic între 12000- 14000 de mașini. Dacă încercați vinerea să iesiți din oraș vă trebuie 2-3 ore. (…) Am luat măsuri și am construit un drum alternativ prin Covaci spre Calea Aradului. Avem și un alt drum prin zona industrială. Agenția de Mediu trebuia să ne spună care sunt problemele, cum se pot rezolva”, a transmis primarul comunei Giarmata, Virgil Bunescu.

Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” se va face pe două tronsoane, separate, unul în continuarea celuilalt. Primul tronson este cel de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la Centura Timișoarei, iar cel de-al doilea tronson este cel de la Centura Timișoara la urcarea pe autostrada A1.

Cei 10,25 kilometri de drum județean modernizat în cadrul acestui proiect vor deservi minim 350.000 de locuitori. Pe lângă modernizarea traseului de drum, proiectul vizează reabilitarea trecerii de cale ferată din Giarmata, realizarea a 6 sensuri giratorii noi și reamenajarea a încă 6, montarea a 181 de indicatoare de circulație, a 11 borne kilometrice, relocarea a 12 stații pentru mijloacele de transport și construirea unui refugiu auto.

Valoarea lucrărilor de lărgire a drumului între Timișoara și Autostradă este de peste 50 de milioane lei, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene.

Un comentariu

  1. Acuma doua luni spunea primarul ca au toate aprobările și va începe lucrările la 4 benzi într-o saptamina maxim doua minciuni electorale.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*