Administrație

Restricții de circulație pe Podul Mihai Viteazul. Primăria Timișoara a depus  plângere penală la adresa Direcției pentru Cultură Timiș

Restricții de circulație pe Podul Mihai Viteazul. Primăria Timișoara a depus  plângere penală la adresa Direcției pentru Cultură Timiș

După scandalul legat de modernizarea trotuarelor din centrul Timișoarei, a izbucnit un nou scandal între Primăria Timișoara și Direcția Județeană pentru Cultură Timiș. De această dată, pe tema proiectului de reabilitare a Podului Mihai Viteazul.

Începând cu data de 19 mai 2020, primăria anunță că se instituie următoarele măsuri pe acest pod: introducerea restricţiilor de tonaj, care va limita la 13 tone maxim greutatea sarcinii pe osie a autovehiculelor care circulă pe pod; introducerea restricţiilor de viteză, care va limita la 30 km/h viteza de circulaţie a autovehiculelor care circulă pe pod; introducerea  restricţiilor  privind  numărul  autovehiculelor  grele  (autobuze,  troleibuze, autocamioane) astfel încât pe pod să nu circule mai mult de un singur autovehicul greu.

Aceste restricții au fost luate în baza expertizei tehnice din care rezultă că Podul Mihai Viteazul se degradează pe zi ce trece, astfel încât aceste degradări să nu se accentueze și să fim nevoiți să interzicem total circulația pe acest pod, fapt care ar constitui o catastrofă petru traficul din Municipiul Timişoara. Precizăm faptul că această investiție a fost demarată încă din anul 2015, fapt pentru care nici în ziua de azi nu am primit niciun aviz de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, după mai multe discuții/întâlniri între proiectanţi, reprezentanţii direcţiei și ai Primăriei Municipiului Timişoara. Mai mult decât atât, în data de 24.04.2020, am primit repingerea acestui proiect de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş.

 Precizăm faptul că, după 3 ani de discuții, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş a propus reabilitarea podului cu sistem de 4 benzi și trotuar de 1 metru, lucru ce nu poate fi acceptat de Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, deoarece în tema de proiectare se specifică clar că extinderea podului se face la 4 benzi, trotuare, piste de biciclete (nu așa cum se susține de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş că s-a solicitat extinderea la 6 benzi de circulaţie). Mai mult decât atât, s-a solicitat un studiu pluridisciplinar, studiu care potrivit proiectantului general, reprezintă o documentaţie vastă care urmărește respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002: principiul echilibrului teritorial, integrarea potenţialului local în strategiile pentru dezvoltare urbană; adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung; coordonarea strategiilor de dezvoltare urbană şi sprijinirea parteneriatelor între sectorul public şi privat.

Având în vedere cele de mai sus, este lesne de înţeles de ce niciun proiectant nu mai vrea să lucreze cu instituţia noastră pentru proiectele care se află în zona de monumente (spre exemplu pentru obiectivul Realizare stradă de legătură între Popa Şapca și Calea Aradului, s-a repetat procedura de achiziție de 5 ori, fără a avea vreo ofertă).

Din aceste considerente, precizăm că am formulat şi depus plângere prealabilă la Ministerul Culturii şi la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, în data de 18.05.2020, urmând a ne adresa instanțelor de judecată şi, mai mult decât atât, astăzi, vom demara procedura de sesizare a organelor de cercerare penală pentru abuz în serviciu şi pentru punerea în pericol a cetăţenilor care circulă prin Municipiul Timișoara, direcţia noastră neputând lua masurile de reabilitare și consolidare a podului. Toate documentele, corepondența, sunt publice pe site-ul instituției noastre”, au transmis reprezentanții Primăriei Timișoara.

(foto: arhivă)

Friends Arena

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*