Politic

Rata mare a abandonării examenului amplifică consecințele lipsei de reacție a MEN în fața nivelului scăzut de pregătire a candidaților

Rata mare a abandonării examenului amplifică consecințele lipsei de reacție a MEN în fața nivelului scăzut de pregătire a candidaților

Constatăm în cazul examenului național de titularizare a profesorilor din acest an o rată mare a abandonării examenului, o tendință ce amplifică consecințele lipsei de reacție a Ministerului Educației în fața nivelului scăzut de pregătire a candidaților. Chiar și în condițiile în care atractivitatea pentru profesia didactică este în creștere în rândul absolvenților din anul curent, nivelul de încadrare în standardele cerute la această examinare rămâne încă destul de scăzut”, remarcă deputatul liberal Marilen Pirtea, coordonatoral Comisiei de Educație a PNL.

La nivel general, rezultatele se încadrează în nota ultimilor ani, cu coordonatele pozitive și negative cunoscute. Pe de o parte, constatăm atractivitatea pentru profesia didactică în rândul absolvenților din anul curent este încreștere, dar, pe de altă parte, a crescut și rata de abandon, de ieșire din examen. La nivelul celor cu note peste 7, proporțiarezultatelor din anul curent este aproximativ egală cu cea din anul anterior: 46,79% vs 46,93%”, observă, în continuare, deputatul liberal.

Merită subliniat faptul decizia MEN de a interzice accesul la catedră în următorul an universitar pentru cei care au ieșit din examen ar putea fi o soluție de avarie, dar și faptul nu e o soluție pe deplin convingătoare. MEN dezamăgeștedin nou și dovedește că nu are strategie pe termen lung, că nu poate învețe din rezultatele anilor anteriori. Rezultatele relativ similare cu cele din anii anteriori demonstrează că MEN ar fi putut avea o conduită proactivă, ar fi avut cum se poziționeze anticipativ încă din ianuarie, dacă nu chiar maidevreme, pentru ca în titularizarea din această vară fie cu adevărat pregătit prin măsuri cu care să-i motiveze pe candidați, ori să-i îndemne către o mai bună pregătire. Dacă deciziile erau luate încă de la începutul anului sau de anul trecut, probabil s-ar fi dat un semnal cert de mobilizare a interesului și s-ar fi stimulat seriozitatea în rândul cadrelordidactice candidate la titularizare, conchide deputatul liberal Marilen Pirtea.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*