Turism

Cum s-au schimbat turiștii români în ultimii 21 de ani: de la borcane cu mâncare la pachet, la vacanțe all inclusive

Cum s-au schimbat turiștii români în ultimii 21 de ani: de la borcane cu mâncare la pachet, la vacanțe all inclusive

Comportamentul turiștilor români în ultimele peste două decenii s-a modificat drastic: dacă în urmă cu 21 de ani, românii plecau în vacanțe cu autocarul, dormeau în hoteluri ieftine și își luau borcane cu mâncare în bagaje, în prezent, caută mai ales vacanțe all inclusive în hoteluri de 4 și 5 stele și destinații din toată lumea: din Turcia, până în China și din Thailanda, până în Cuba ori Republica Dominicană, conform unei analize Christian Tour.

În 1997, când am înființat agenția, puțini români își permiteau să plece în vacanță. Pachetele turistice erau scumpe, ceea ce transformă dorința de a vedea Parisul, de pildă, într-un vis greu de atins. Ne-am propus să schimbăm această realitate, așa că am creat vacanțe pentru toate buzunarele. Românii călătoreau cu autocarul până la Paris, dormeau în hoteluri de două stele, dar a două zi puteau vedeau Turnul Eiffel și Champs Elysees, locuri pe care le știau doar din poze”, a declarat pentru Wall-Street.ro Cristian Pandel, acționarul majoritar al companiei Christian Tour.

Așadar, în ultimii 21 de ani, pretențiile turiștilor români legate de confortul în vacanță au crescut foarte mult. În prezent, preferă pachetele care includ transport cu avionul datorită duratei scurte a călătoriei și solicită hoteluri bune, cu servicii de calitate.

În vacanțele de tip circuit cultural, vor ca ghizii să fie foarte bine pregătiți și confruntă permanent informațiile pe care aceștia le furnizează cu ceea ce au citit pe internet înainte de a pleca de acasă.

Tehnologia are un cuvânt de spus și în ceea ce privește suvenirurile cu care românii revin din vacanțe. Astfel, dacă în urmă cu 21 de ani, cei care călătoreau peste granițe cumpărau din destinațiile vizitate mai ales “suveniruri culinare” precum brânză din Franța, ulei de măsline din Grecia, tocănițe de legume din Bulgaria, acum alocă bani pentru telefoane mobile, camere foto sau chiar laptopuri. Se cumpără și parfumuri, produse cosmetice și bijuterii.

(Sursa: Wall-Street.ro)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*