Auto-Moto

Cele 7 mașini second-hand care trebuie evitate

Cele 7 mașini second-hand care trebuie evitate

Chiar dacă în 2018 a înregistrat un mic regres, piața mașinilor second-hand din România este în continuare una dintre cele mai active în Europa. Majoritatea mașinilor vin din Germania, iar istoricul lor este de cele mai multe ori necunoscut. În ajutorul românilor care își doresc o mașină second hand vin chiar nemții.

Raportul TUV este cel mai potrivit instrument pentru a stabili care sunt cele mai fiabile mașini de pe piață second-hand, dar și care sunt modelele care trebuie evitate. Acest raport adună datele inspecțiilor tehnice făcute în Germania și stabilește un clasament al celor mai fiabile mașini. La coadă apar de cele mai multe ori aceleași modele, indiferent de vechimea vehiculului, de unde trebuie să tragem concluzia că ele nu sunt deloc fiabile.

Una dintre cele mai des întâlnite mașini în coadă raportului TUV este chiar autohtonă Dacia Logan. Modelul de la Mioveni este ultima în categoria mașinilor cu o vechime de 2-3 ani, cu o rată de apariție a defectelor de 15.7% la o medie de 50.000 de kilometri. Loganul nostru mai apare și la categoriile “4-5 ani” și “6-7 ani”, unde este pe penultima poziție.

O altă mașină pe care o regăsim de mai multe ori în coadă clasamentului TUV este utilitarea Fiat Doblo, cea care i-a “suflat” Loganului ultima poziție în categoria “4-5 ani”. Potrivit inspectorilor nemți, rată de apariție a defectelor este de 25.8% la o medie de 82.000 de kilometri parcurși.

În clasament mai apare încă o utilitară cu mari probleme. Este vorba de Renault Kangoo, care este pe antepenultimul loc în clasamentul pe 4-5 ani. Este intecuta așadar doar de Logan și de Doblo. În cazul utilitarei produse de Renault, rată de apariție a defectelor este de 25.1% la o medie de 73.000 de kilometri parcurși.

O apariție total neașteptată în acest clasament este cea a lui Renault Lagună. Mai exact a două generație a ei. De numeroasele probleme s-au convins și cei de la Renault, care au încercat să scape de rapoartele negative și au renunțat la Lagună. Locul i-a fost luat de modelul Talisman. În ceea ce privește cifrele celei de-a două generații Lagună, iată-le! Are o rată de apariție a defectelor de 33%, la o medie de 12.5000 de kilometri.

La fel de neașteptată poate părea și apariția celor de la Mercedes la coadă clasamentului. Oricine a avut însă un Mercedes M-Class din prima generație știe despre ce vorbim. Potrivit testelor, M-Class are o rată de apariție a defecțiunilor de 40.%. Este adevărat însă că vorbim de o medie de peste 150.000 de kilometri parcurși.

În cazul modelului Fiat, rată de apariție a defectelor este de 40%, la o medie de 120.000 de kilometri parcurși. Mi-To este în schimb principalul “rival” al lui Logan în grupul 2-3 ani, fiind penultima în clasament. Rată de apariție a defecțiunilor este de 15.6%, la o medie de 40.000 de kilometri parcurși.

(SURSA: cars.ro)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*