Auto-Moto

Şi tu ai problema asta în oraş? Iată maşina care se parchează singură

Şi tu ai problema asta în oraş? Iată maşina care se parchează singură

De câte ori nu te-ai întrebat: „oare încap aici?”, atunci când te plimbai agale pe străduţe înguste şi aproape că-ţi pierdeai speranţa să te parchezi undeva. Marea ta problema şi-a găsit rezolvarea. Şi nu a fost niciodată mai uşor! Parcarea perfectă e la un buton distanţă. La propriu!

Specialiştii de la Ford au lucrat la capacitate maximă şi au scos pe piaţă cea mai inteligentă variantă a Focusului. O maşina care te transformă practic într-un accesoriu agăţat de volan, pentru că îţi preia multe din îndatoririle tale de şofer. Dar, cu toate acestea, nu te lasă să e relaxezi prea tare. E atât de „deştept”, încât se prinde şi când nu eşti atent.

Recunoaştem cinstit, ca femei la volan, cel mai tare ne place Active Park Assist 2. Ford spune că sistemul este capabil să parcheze în spații cu 110 centimetri mai lungi decât mașina și în rampă/pantă de până la 12 grade. Şi asta nu e tot. Ford a pregătit și un mod denumit Park-out Assist (ieșire automată atunci când mașina a fost parcată paralel). Ce mai poate fi bun de atât?! Mai sunt multe alte dotari care te fac să spui: “îl vreau”! Şi cam toată lumea a spus asta după ce a participat la sesiunea de testări organizată pe circuitul de la Adâncata. Chiar şi bărbaţii. Asta după ce au testat la maximum capacităţile motorului şi au încercat să stăpânească herghelia de sub capotă.

Mai rămânem puţin la tehnologiile de asistenţă şofer şi menţionăm sistemul de frânare automată cu detectarea pietonilor şi a bicicliştilor, pilotul automat autoadaptiv cu recunoasterea semnelor de circulatie şi asistenţa activă în reglarea vitezei de rulare.

Dacă e să vorbim de conectivitate, are FordPass Connect. Adică, până la 4 porturi 12V/USB & wireless charging. Redesenarea consolei a dus si la cresterea spaţiului frontal de depozitare, care acum este suficient pentru un Iphone 7+. Nu trebuie ignorate nici noile comenzi de pe volan, controlul climatizării simplificat acum, comutatorul de lumini mai vizibil, precum şi ultima generaţie SYNC3 şi HUD opţional.

Oferă şi faruri adaptive. Sistemul ajustează automat unghiul și intensitatea luminii, dar este capabil să modifice și direcția fasciculului înainte ca mașina să ajungă în viraj. Adică, suntem văzute! Exact ce trebuie!

Pe lângă suita de “chestii deştepte” (nu îmi ajunge spaţiul să le enumăr pe toate) Focusul are şi multiple îmbunătăţiri la nivelul execuţiei, designului interior şi exterior. Impresionează acum prin aerodinamica deosebită.

În noul Focus nu se stă înghesuit. E testat! A crescut spaţiul pentru locurile din

faţă, graţie consolei mai puţin invazive situată în zona genunchilor. E de menţionat şi îmbunătăţirea substanţială a spaţiului pentru picioare la locurile din spate.

Plafonul panoramic e senzaţie. Pentru că, la un moment dat, poţi avea senzaţia unui cabrio. Asta pentru că oferă o deschidere electrică în 2 secţiuni. Touchscreen multifuncţional şi sistemul audio B&O PLAY oferă o sonorizare personalizată pentru fiecare model, cu scopul de a îmbunătăţi experienta utilizatorului. Iar scopul a fost atins!

Vreţi să vorbim de motorizare? Ok! Sunt disponibile 4 variante: 2 benzină (EcoBoost de 1.0l şi 1.5l în 3 cilindri) şi 2 diesel (Ecoblue 1.5l şi 2.0l), cu transmisie manuală cu 6 rapoarte şi automată cu 8 rapoarte. Dotate cu sistem Auto Start Stop standardizat, motoarele ating un nivel de referinţă pentru emisiile CO2, în segmentul C.

Cu toate astea, noul Ford Focus e o maşina reuşită. Una spectaculoasă chiar. Bine, nu degeaba, de-a lungul anilor, a fost aleasă CAR OF THE YEAR în 13 ţări şi pe 2 continente. Şi poate mai mult de atât!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*