Social

Directorul Societății de Transport Public: “Avem sechestru pe tot ce înseamnă patrimoniu, bunuri, conturi și chiar mijloace mobile”

Directorul Societății de Transport Public: “Avem sechestru pe tot ce înseamnă patrimoniu, bunuri, conturi și chiar mijloace mobile”

Situație dezastruoasă la Societatea Transport Public Timișoara! O serie de probleme au fost descoperite în interior de noua conducere.

După zece ani, reprezentanții STPT au ținut astăzi o conferință de presă pentru a clarifica câteva aspecte. Potrivit directorului general al STPT, Sorin Supuran, va fi sesizată Curtea de Conturi, întrucât societatea este într-o situație dezastruoasă din punct de vedere financiar. “Auditul care se desfășoară în acest moment este făcut de mine personal. M-am angajat ca la finalul a 30 de zile, există prevederi legale care obligă un manager atunci când constată neconformități, presupuse abateri de la respectarea unor proceduri interne, achiziții și altfel de decizii, să facă cunoscute predecesorilor, consiliului de administrație și instituțiilor îndreptățite să execute efectiv verificări. Am o certificare în a face auditul, care va sta la baza adresei pe care o voi depune Camerei de Conturi Timiș, prin care voi arăta neconformitățile pe care eu le-am găsit. Voi solicita un control, pentru că situația este dezastruoasă financiar. Societatea este într-o situație de dificultate, având sechestru pe tot ce înseamnă patrimoniu, bunuri, conturi și chiar mijloace mobile”, a explicat Sorin Supuran, directorul general al STPT.

La locațiile STPT de pe Bd. Dâmbovița și Take Ionescu unii angajați lucrează în hale în care plouă, neîncălzite și cu utilaje vechi de peste 50 de ani. “Am stopat toate investițiile care nu-și aveau rostul într-un moment de dificultate ca acesta în care se află STPT. Am pus un control imediat pe achiziția de piese, pentru că valorile sunt foarte mari, consumul de carburanți, reverificarea tuturor contractelor cu furnizorii care dezavantajează societatea din punctul meu de vedere și vă dau câteva exemple: ehipamentele de protecție pentru muncitori, închiriem echipament, salopete cu 19.000 de lei pe lună. Mi se pare o aberație, suntem singura societate de transport din țară care are un astfel de procedeu. Consumurile de carburanți, normativele folosite pentru normarea consumurilor sunt din 1968, de mult abrogate. Ați văzut în ce condiții stăm, noi lucrăm aici, în contrast cu locația de pe B-dul Take Ionescu. Acolo se află o altă clădire în care s-au investit foarte mulți bani, este un muzeu care stă închis datorită erorilor grave, de la partea de certificare de urbanism, autorizație de construcție, aviz de rezistență. Lipsește avizul ISU pentru a putea fi deschis publicului muzeului, deși are o dotare foarte bună”, a mai precizat Sorin Supuran.

În cadrul biroului TESA 90 din cei 190 de angajați au funcții de conducere, iar salariile pe care le au sunt foarte mari, în comparație cu lefurile muncitorilor, șoferilor sau al vatmanilor. Directorul societății a mai spus că este nevoie de o restructurare. Astfel că de luni vor fi reduse 30 de posturi de conducere, 45 de posturi operative și 110 posturi de execuție. “Toți oamenii competenți și buni vom încerca să-i salvăm. Grilele de salarizare le vom reașeza pe un alt fond. Salariile colegilor care lucrează în halele de reparații, strungari, frezori, vatmani, șoferi de autobuze, troleibuze, de care ducem lipsă, nu sunt la un nivel la care lumea se așteaptă, sunt chiar foarte mici. Însă salariile personalului TESA pot concura cu cele din instituții de top, gen Registrul Auto Român, Inspectoratul Teritorial în Construcții, instituții pe care le cunosc foarte bine”.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*