Sănătate

Măsuri de prim ajutor în cazul deshidratării

Măsuri de prim ajutor în cazul deshidratării

Caldura poate avea efecte grave asupra organismului. Aflati cum prevenim deshidratarea, cum o recunoastem si care sunt masurile pe care le luam in caz de urgenta.

Deshidratarea apare cand corpul pierde prea multe lichide. Acest fenomen poate avea loc cand aportul de apa este oprit sau cand cantitati mari de apa sunt eliminate din corp prin diaree, varsaturi, transpiratie sau efort fizic.

In mod normal corpul absoarbe lichid din sange sau alte tesuturi ale organismului. Dar in momentul in care organismul este deshidratat, acesta nu mai poate asigura necesarul de lichid pentru ca sangele sa circule normal, pacientul poate intra in acest caz in stare de soc, o stare care poate ameninta viata.

Deshidratarea poate aparea la orice varsta dar este foarte grava in cazul nou nascutilor, copiilor si varstnicilor.

O persoana care prezinta simptomele de mai sus trebuie sa fie in primul rand adusa intr-un mediu cu o temperatura normala, departe de sursa producatoare de caldura. Ea trebuie asezata culcat, cu picioarele pozitionate mai sus decat corpul. Primul pas in combaterea deshidratarii este, desigur, consumul de apa (aproximativ 2 l in urmatoarele 3-4 ore). Se poate apela la solutii de apa cu sare (o lingurita la un pahar), asimilate treptat, in cantitati mici. In incercarea de echilibrare a temperaturii corporale, aplicati comprese reci la nivelul intregului corp. In cazurile grave in care victima isi pierde cunostinta sau prezinta vomismente, trebuie asezata culcat, in pozitia lateral. Chemarea serviciilor medicale de urgenta este absolut necesara. In urma internarii, pacientul va continua hidratarea intravenoasa.

Pentru a preveni deshidratarea in timpul zilelor calduroase sau a efortului fizic, este bine sa se consume 8-10 pahare de lichid pe zi.

Se recomanda consumarea unei cantitati mai mari de apa in timpul si dupa exercitiile fizice

Copiii trebuie incurajati sa bea lichide. Copii intre 4 si 10 ani ar trebui sa bea cel putin 8 pahare de lichid pe zi pentru a inlocui lichidele consumate

Nu se recomanda consumul de cafea, sucuri din cola sau alte bauturi care contin cofeina. Ele cresc eliminarile de urina si sporesc deshidratarea

Evitarea regimurilor hiper-proteice. Daca o persoana se afla la un regim hiperproteic, aceasta trebuie sa consume cel putin 8-12 pahare de lichid zilnic

Nu se recomanda consumul de alcool, inclusiv bere sau vin. Ele cresc deshidratarea si fac dificil de luat deciziile corecte

Nu se recomanda administrarea tabletelor de sare. Majoritatea oamenilor au parte de destula sare in dietele lor

Oprirea efortului fizic in cazul aparitiei ametelii sau a oboselii foarte mari

Se recomanda purtarea unui singur rand de haine usoare, deschise la culoare in cazul efortului fizic in aer liber. Nu se recomanda efectuarea efortului fizic in haine de latex.

 

(Foto: Feminis.ro)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*