Auto-Moto

IntelliGrip: tracțiune optimă în orice moment pentru Opel Grandland X

IntelliGrip: tracțiune optimă în orice moment pentru Opel Grandland X

Șoferii care își doresc un SUV (sport utility vehicle) compact ce oferă eficiență, în special dacă se confruntă adesea cu teren accidentat și carosabil alunecos, pot opta pentru noul Opel Grandland X cu sistemul opțional de tracțiune adaptivă IntelliGrip.

IntelliGrip asigură tracțiune și stabilitate optime pe orice tip de suprafață. În funcție de condițiile de conducere, modelul Grandland X cu tracțiune pe puntea față oferă șoferului posibilitatea de a selecta modul de tracțiune adecvat cu ajutorului butonului rotativ de pe consola centrală. Apoi, sistemele electronice adaptează imediat distribuția cuplului către roți și setările ESP (electronic stability program) la modul selectat.

”Modelul Opel Grandland X oferă numeroase inovații precum camera cu vedere la 360 de grade, farurile adaptive LED integrale și scaunele ergonomice certificate, care fac condusul mai sigur și mai plăcut. Datorită tehnologiei IntelliGrip, șoferii se pot bucura de aceste beneficii pe diverse tipuri de suprafețe”, a declarat Peter Küspert, Director de Vânzări și Marketing.

IntelliGrip oferă următoarele cinci moduri:
– ”modul normal” este activat imediat după ce Grandland X pornește la drum. Tracțiunea și sistemul ESP sunt calibrate pentru condiții normale de conducere în oraș, pe autostradă sau în zone rurale.
– ”modul zăpadă” asigură tracțiune optimă pe carosabil acoperit cu polei sau cu zăpadă, la viteze de până la 50 km/h. Controlul tracțiunii adaptează patinarea roților din față, reducând viteza roții care patinează și transferând cuplul către cealaltă roată față.
– ”modul noroi” permite o patinare mai mare a roților. Această patinare intenționată a roții cu cea mai mică tracțiune atunci când autovehiculul pornește permite îndepărtarea noroiului de pe pneu, putând fi restabilită tracțiunea. În acest timp, mare parte a cuplului este distribuită către roata cu cea mai bună aderență. Acest mod este activ la viteze de până la 80 km/h.
– ”modul nisip” permite o patinare redusă, simultană a ambelor roți din față, asigurând înaintarea autovehiculului și reducând riscul de scufundare.
– ”modul ESP oprit” dezactivează sistemul ESP și tracțiunea la viteze de până la 50 km/h. Din motive de siguranță, IntelliGrip revine automat la ”modul normal” la viteze mai mari de 50 km/h.

Astfel, IntelliGrip adaptează distribuția cuplului către roțile din față în funcție de modul selectat, permițând patinarea atunci când este necesară și creând echilibrul optim între aderență și patinare.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*