Utile

Cinci capcane care se ascund sub capota unei mașini second-hand

Cinci capcane care se ascund sub capota unei mașini second-hand

Ți-ai stabilit un buget și ești gata să investești într-o mașină la mâna a doua? Iată 5 aspecte pe care trebuie să le ai în vedere pentru a nu fi păcălit de samsarii de maşini rulate:

Maşini avariate grav/daune totale

Mașinile care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, sunt rentabile pentru un samsar care urmează să le repare cu costuri minime şi să le vândă cu profit. Acestea sunt periculoase pentru ca au structura de siguranţă compromisă, iar reparaţiile sunt făcute de mântuială.

Filtrul de particule pentru motorizarile diesel

Multe maşini Euro 4 şi Euro 5 au filtrul de particule aproape înfundat. Acesta are un termen de 250.000 km, dar se poate infunda si mult mai repede. Un filtru de particule costă peste 2.000 euro. Tocmai de aceea este atât o problemă de cost, cât și o problemă de poluare, care, la un moment dat, poate face mașina incapabilă să treaca testele RAR.

Turbina, injectoare, EGR, galerie de admisie

Multe dintre aceste probleme vin de la faptul că mașinile au un rulaj foarte mare (evident, kilometri dati inapoi). Fiind componente de baza ale motorului diesel modern, turbina, injectoarele, EGR si galeria de admisie sunt interconenctate, iar o problema la una dintre ele genereaza o reactie in lant.

Kilometri dati inapoi

Se estimeaza ca circa 80% dintre masinile second hand aduse din alte tari si scoase apoi la vanzare in Romania au kilometri dati inapoi. Decizia de a cumpara sau nu o astfel de masina este bazata strict pe starea automobilului din momentul vanzarii si pe uzura verificabila a diverselor componente. O negociere serioasa cu vanzatorul poate aduce masina la un pret rezonabil, astfel incat economia obtinuta sa fie folosita ulterior pentru eventuale cheltuieli imprevizibile generate de rulajul mare.

Probleme interne ale motorului

La maşinile cu rulaj foarte mare incepe sa fie evidenta uzura motorului: probleme de compresie si consum mare de ulei, batai ale motorului, zgomote metalice si antigel scurs in baia de ulei.Aceste probleme sunt in general greu de depistat pentru un ochi neavizat. insa daca pot fi observate simptome in momentul cumpararii ele sunt de netrecut cu vederea, chiar daca estetic masina se prezinta bine. Problemele motorului presupun cheltuieli de reparatie mari si imprevizibile.

(Sursa A1.ro)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*