Național

Cu noaptea-n cap la vulcanizare. Șoferii stau la cozi ca să monteze anvelopele de iarnă

Cu noaptea-n cap la vulcanizare. Șoferii stau la cozi ca să monteze anvelopele de iarnă

Iarna poate veni în orice moment, aşa că şoferii aşteaptă ore-n şir la vulcanizări ca să-şi schimbe cauciucurile la maşină. Unii stau chiar şi noaptea la coadă, sau îşi lasă maşinile în service-uri, doar ca să fie siguri că-şi vor rezolva problema. Amenzile pentru şoferii prinşi cu anvelope de vară pe zăpadă pot ajunge la 2.900 de lei.

Zăpada timpurie de la final de octombrie din zonele de munte i-a trimis pe mulţi şoferi direct la vulcanizare.

În Braşov, conducătorii auto au stat la coadă ore bune, chiar şi noaptea, ca să-şi monteze anvelopele de iarnă.

Peste tot erau programări pentru 3 zile în avans, spune un şofer.

Şi în vulcanizările din Bucureşti se lucrează la foc automat. Mulţi şoferi preferă să îşi lase maşinile în service-uri doar să fie siguri că maşinile lor vor fi echipate la timp.

Mulţi şoferi nu cunosc legea şi nu ştiu la ce riscuri se expun dacă sunt surprinşi de zăpadă.

“Legislaţia din România nu condiţionează utilizarea anvelopelor de iarnă de o anumită dată, ci de starea părţii carosabile – dacă aceasta este acoperită cu gheaţă, polei sau zăpadă”, atrage atenţia purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei Române, Bogdan Ghebaur.

Şoferii care încalcă legea riscă amenzi de la 1.300 de lei până la 2.900 de lei şi confiscarea certificatului de înmatriculare.

Asta nu este tot. Companiile de asigurări nu va despăgubesc dacă aţi fost implicat într-un accident când drumul era acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar maşina dumneavoastră nu a fost echipată cu anvelope de iarnă.

Preţul unui set de 4 anvelope noi de iarnă variază între 480 şi 3.000 de lei, în funcţie de dimensiuni şi de calitate. Schimbarea cauciucurilor, cu tot cu echilibrarea roţilor, costă, în medie, 100 de lei.

Sursa: stiri.tvr.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*