Economic

Românii, campioni europeni la consumul de mâncare şi băutură

Românii, campioni europeni la consumul de mâncare şi băutură

România ocupă a doua poziţie în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creşterii, dar şi al potenţialului de creştere al consumului de mâncare şi băutură din restaurante, unităţi fast-food, cafenele, ceainării şi gelaterii, conform unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield.

Proprietarii de restaurante şi cafenele din România sunt cei mai câştigaţi de pe urma avansului salariilor de peste 10% pe an de care s-au bucurat românii. Evoluţia economică pozitivă a României a condus la creşterea acestei pieţe.

În Europa, anul trecut au fost cheltuiţi echivalentul a 796 mld. euro pe mâncare şi băutură, în condiţiile în care ritmul mediu de creştere al acestui sector din ultimul deceniu a fost de 4,2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanţii Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creştere de 4,9% pe an.

Spania, Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa au fost cele mai mari cinci pieţe pe sectorul mâncare şi băutură în 2016, în condiţiile în care în Spania, liderul pieţei de profil la nivel european, s-a consumat de 120 miliarde euro, reprezentând 15% din consumul la nivel european.

Pe de altă parte, pieţele din centrul şi estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia şi Ucraina, au avut şi îşi vor păstra un ritm de creştere peste media europeană. România s-a clasat pe locul al doilea în funcţie de ritmul de creştere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, şi se află pe aceeaşi poziţie şi în funcţie de potenţialul de creştere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creştere fiind estimat la 8,8% pe an.

România ocupă a doua poziţie în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creşterii, dar şi al potenţialului de creştere al consumului de mâncare şi băutură din restaurante, unităţi fast-food, cafenele, ceainării şi gelaterii, conform unui studiu al companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield.

Proprietarii de restaurante şi cafenele din România sunt cei mai câştigaţi de pe urma avansului salariilor de peste 10% pe an de care s-au bucurat românii. Evoluţia economică pozitivă a României a condus la creşterea acestei pieţe.

În Europa, anul trecut au fost cheltuiţi echivalentul a 796 mld. euro pe mâncare şi băutură, în condiţiile în care ritmul mediu de creştere al acestui sector din ultimul deceniu a fost de 4,2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanţii Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creştere de 4,9% pe an.

Spania, Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa au fost cele mai mari cinci pieţe pe sectorul mâncare şi băutură în 2016, în condiţiile în care în Spania, liderul pieţei de profil la nivel european, s-a consumat de 120 miliarde euro, reprezentând 15% din consumul la nivel european.

Pe de altă parte, pieţele din centrul şi estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia şi Ucraina, au avut şi îşi vor păstra un ritm de creştere peste media europeană. România s-a clasat pe locul al doilea în funcţie de ritmul de creştere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, şi se află pe aceeaşi poziţie şi în funcţie de potenţialul de creştere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creştere fiind estimat la 8,8% pe an.

Sursa: capital.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*