Social

Telefonul Copilului. Statistici îngrijorătoare înregistrate în 2016, în Caraș Severin

Telefonul Copilului. Statistici îngrijorătoare înregistrate în 2016, în Caraș Severin

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin reamintește cetățenilor de existența unui serviciu specializat pentru sesizarea situațiilor în care sănătatea sau siguranța copiilor sunt puse în pericol: Telefonul Copilului. Numărul de telefon 0255-983 poate fi apelat în orice moment al zilei, de către orice persoană care doreşte să semnaleze cazuri de copii abuzaţi, neglijaţi, aflaţi în situaţie de risc sau în dificultate, situaţii de abuz fizic, emoţional, sexual, neglijare şi exploatare a copilului.

În anul 2016, prin intermediul Telefonului Copilului au fost înregistrate 124 de sesizări pentru un număr de 151 de copii. Dintre aceştia, 33 de cazuri au fost clasate, pentru 79 de copii au fost oferite servicii de consiliere, aceştia rămânând în familii, 5 cazuri au fost referite către alte sevicii ale direcţiei, iar pentru 34 de copii s-a dispus instituirea măsurii de protecţie specială a plasamentului, în regim de urgenţă la: Centrul de primire în regim de urgenţă a copilului – 24, Asistenţi maternali profesionişti – 10.

În anul 2017, până în luna mai, asistenții sociali din cadrul Serviciului ”Telefonul Copilului” au înregistrat 43 de sesizări cu privire la diverse situații de risc în care au fost implicați copii.“Telefonul Copilului ocupă un loc important în misiunea noastră de a-i proteja pe copiii vulnerabili din județ. Echipa noastră este pregătită în orice moment să intervină acolo unde există cazuri de abuz sau neglijență. Fiecare sesizare este atent analizată, iar în funcție de situație se iau măsuri pentru depășirea problemelor”, a declarat Adriana Sătmărean, șef-serviciu ”Telefonul Copilului”.

Alte modalități prin care cărășenii pot sesiza DGASPC în legătură cu posibile abuzuri și situația sesizărilor în 2016:

Prin intermediul telefonului Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Caraş-Severin – 0255-224302 – au fost preluate 31 de sesizări cu privire la un număr de 71 de copii. Cazurile acestor copii au fost instrumentate, după cum urmează: plasament în regim de urgenţă : 12, din care: asistenţi maternali profesionişti – 5, centre de plasament – 7, cazuri închise, cu servicii oferite – 58, clasate – 1.

În ceea ce priveşte sesizările făcute în scris, de  diferite persoane fizice, în anul 2016 au fost 50 de sesizări referitoare la 88 de copii, care au fost rezolvate astfel: servicii de consiliere – 50, clasare – 11, instituirea măsurii de protecţie specială a plasamentului, în regim de urgenţă – 27, din care asistenţi maternali profesionişti – 16, centrul de primire în regim de urgenţă a copilului – 11.

De asemenea, pentru 165 de copii au fost formulate sesizări de către persoane juridice. Acestea au fost finalizate: cazuri închise, cu servicii oferite – 137, clasate: 1, plasament în regim de urgenţă – 27, la Centrul de primire în regim de urgenţă: 14, Asistenţi maternali profesionişti: 8,Persoană de plasament: 5. De asemenea, în cursul anului 2016, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a sesizat Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Caraş-Severin cazurile referitoare la repatrierea unui număr de 7 copii.

În anul 2016, unităţile sanitare de pe raza judeţului Caraş-Severin au sesizat Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Caraş-Severin cazurile a 4 copii care au fost părăsiţi/abandonaţi în aceste unităţi de profil. Toate cele 4 cazuri au vizat măsura de protecţie specială a plasamentului, în regim de urgenţă, la asistenţi maternali profesionişti.

Cele mai multe dintre sesizări au vizat abuzuri fizice, neglijență  și copii găsiți pe stradă fără reprezentanți legali. Un rol important în depistarea cazurilor de abuz sau maltratare îl au spitalele din județ. Personalul medical sau asistenții sociali din aceste instituții anunță DGASPC în cazul în care au indicii că un pacient minor a fost tratat necorespunzător.

În funcție de situația semnalată asistenții sociali pot lua măsuri pentru minimalizarea consecinţelor situațiilor semnalate, vizându-se reducerea considerabilă a acestora şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale copilului, victimei violenței în familie sau a persoanei adulte vulnerabil social pe plan local şi judeţean, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*