Sănătate

Biotina sau Vitamina 7. În ce alimente o găsim și ce beneficii are

Biotina sau Vitamina 7. În ce alimente o găsim și ce beneficii are

Biotina este de fapt vitamina B7, o vitamina solubila in apa care face parte din complexul de vitamine B. Acest complex este alcatuit dintr-o serie de nutrienti importanti pentru buna functionare a metabolismului, a sistemului nervos, a sistemului digestiv, dar si a functiilor cardiovasculare.

Biotina actioneaza precum o coenzima de care organismul are nevoie pentru a metaboliza acizii grasi, aminoacizii si glucoza.  Asadar, biotina trebuie sa fie prezenta in organism pentru a transforma macronutrientii din alimentatie in energie. Rolul biotinei nu se reduce insa numai la asta, biotina fiind un factor esential pentru mentinerea frumusetii, aceasta avand in impact major asupra frumusetii parului si pielii. Cu toate ca biotina este adaugata in multe produse de ingrijire a tenului si a parului, specialistii sustin ca aceasta este 100% eficienta atunci cand este ingerata.

Doza zilnica recomandata de biotina

Potrivit specialistilor, doza zilnica recomandata de biotina in functie de categoria de varsta este urmatoarea: Nou-nascuti: 5 micrograme; Copii cu varste cuprinse intre 7 luni – 3 ani: 6-8 micrograme;  Copii cu varste cuprinse intre 4 – 13 ani: 12-20 micrograme; Adolescenti: 25 micrograme; Femei si barbati de peste 19 ani: 30 micrograme; Femei insarcinate si femei care alapteaza: 35 micrograme.

Exista 8 tipuri diferite de vitamina B7, insa una singura este de provenienta naturala – cea din sursele alimentare. Aceasta poarta si denumirea de D-biotina si se regaseste in cantitati mari in urmatoarele alimente: ficatul de pasare gatit: 90 grame = 27- 35 miligrame; oua: 1 ou = 13-25 miligrame; drojdie: 7 grame = 1,4 – 14 miligrame; somon: 90 grame = 4-5 miligrame; avocado: 1 avocado = 2-6 miligrame; conopida: 1 cana = 0,2 – 2 miligrame; zmeura: 1 cana = 0,2 – 2 miligrame; paine din faina integrala: 1 felie = 0,2 – 6 miligrame.

Si alte fructe de padure, ciupercile si unele tipuri de peste sunt surse bogate de biotina.Biotina se regaseste in complexul de vitamine B, alaturi de vitamina B6, vitamina B12, vitamina B2 si vitamina B3. Exista si suplimente de biotina, pe care le gasesti si sub numele de vitamina B7, si care se iau la recomandarea medicului.

Rareori apare deficitul de biotina intrucat aceasta vitamina se regaseste cu usurinta in alimentatie. Mai mult decat atat, specialistii au descoperit ca bacteriile intestinale au capacitatea de a crea pe cont propriu cantitati semnificative de vitamina B7. Deficitul de biotina poate aparea in urmatoarele situatii: tratament indelungat cu antibiotice, tratament indelungat cu medicamente anticonvulsive. Cu toate ca deficitul de biotina este foarte rar intalnit, acesta se manifesta astfel: piele iritata si foarte uscata, par casant, caderea parului, oboseala cronica, dureri musculare, probleme intestinale, schimbari bruste de dispozitie, crampe, depresie.

Beneficii biotinei: stimuleaza metabolismul – biotina joaca un rol esential in procesele metabolice; fortifica unghiile – in urma consumului de biotina, unghiile devin mai puternice si mai sanatoase; stimuleaza regenerarea parului – biotina nu numai ca stimuleaza cresterea podoabei capilare, insa fortifica si firele de par, facandu-le mai sanatoase si mai frumoase.

Este benefica pentru femeile insarcinate si care alapteaza; dar si pentru ten.

(Sursa: Doc.ro/ foto: Shutterstock)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*