Administrație

Discuții în cadrul ședinței de plen privind Regulamentul de navigație pe Canalul Bega a vaporașelor

Discuții în cadrul ședinței de plen privind Regulamentul de navigație pe Canalul Bega a vaporașelor

Vaporașele de pe Bega vor putea fi folosite și pentru transportul în comun, nu doar în scop de agrement. Însă, nu se știe când. În prezent, vaporașele sunt în teste.

Anunțul a fost făcut de către edil, în cadrul ședinței de plen a Consiliului Local Timișoara. Consilierii s-au întrunit pentru a vota un proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de navigație pe Canalul Bega și semnalizarea canalului, lucrările topografice și batimetrice. Proiectul a stârnit discuţii aprinse. Astfel, consilieri locali PSD au sesizat faptul că regulamentul trebuie aprobat de Administrarea Navigabilă a Canalului Bega care trebuie înfiinţată de Guvern.“Nu vreau să ne asumăm o responsabilitate să votăm un regulament pentru circulație în care siguranța pasagerilor nu e la un nivel mare. Noi am aprobat înființarea unei rețele care nu are nicio valoare. Nu cred că ceea ce am votat am votat în cunoștința de cauză. Fără să citesc toată rezoluția pe cinci pagini de la Administrația Cailor Navigabile, nu pot să îmi asum să votăm ceva pentru care nu avem competență. Lăsăm R.A.T.T să își facă rețeaua lor, fiecare din acele debarcadere trebuie si ele acreditate. Eu zic să ne abținem la acest vot că e inutil”, a explicat liderul de grup al consilierilor locali PSD, Dan Idolu.

La rândul său, directorul R.A.T.T, Ioan Goia, a transmis că aprobarea regulamentului de către Consiliul Local Timişoara este doar un pas în urgentarea deblocării situaţiei care împiedică transportul în comun pe Bega.“Nu ne dorim să administrăm Canalul Bega. Suntem operatori de transport naval cu autorizație în regulă de la Autoritatea Română. Pontoanele sunt atestate, verificate cu proiecte de către Autoritatea Navală Română”.

Conform regulamentului, navigația pe Canalul Bega se efectuează cu ambarcațiuni de agrement și nave fluviale care navighează independent sau în formație de convoi împins și care nu pot depăși gabaritele standard: lungimea maximă – 65 m, lățimea maximă – 8,20 m, pescajul maxim – 1,20 m.

În plus, ambarcațiunile trebuie să aibă o înalțime care să le permită să treacă pe sub podurile din oraș. La ape mici, navigația pe Canalul Bega va fi asigurată pentru un pescaj de 1,00 m.

În final, proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 15 voturi.

Reamintim, toate cele şapte vaporaşe au primit câte un nume: Burebista, Decebal, Traian, Glad, Huniade, Savoya şi Economu. Achiziția celor șapte ambarcațiuni care vor circula pe Bega face parte dintr-un amplu proiect European, care a inclus și amenajarea malurilor Begăi. Cele şapte vaporase sunt administrate de RATT. Valoarea totală a acestora este de 6,9 milioane de lei fără TVA. Vaporașele au o capacitate de 50 de locuri, lungimea de 12,7 metri și lățimea de 4,9 metri.

Nouă stații au fost amenajate în cadrul proiectului de reabilitare a malurilor Begăi. Este vorba despre stațiile la Podul Mihai Viteazul, Podul Dacilor, Podul Decebal, Podul Michelangelo, Podul Mitropolit Andrei Şaguna (Tinereţii), Podul Traian, Podul Ştefan cel Mare, în dreptul străzii Vulturilor şi la Podul Modoş.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*