Administrație

Se decide soarta Aerodromului Cioca

Se decide soarta Aerodromului Cioca

Subiectul în ceea ce privește soarta Aeroportului utilitar Cioca a intrat din nou în atenția autorităților județene. În ultimii ani, societatea s-a tot confruntat cu o situaţie financiară deosebită,  constând în neplata salariilor, cheltuirea nefondată a unor sume de bani, lipsa clienților, dezorganizarea internă.

În cadrul ultimei ședințe a Adunării Generale a Acționarilor societății Aviația Utilitară Timișoara S.A., care a avut loc marți, 31 ianuarie, consilierilor județeni li s-a adus la cunoștiință că, în 26 ianuarie Consiliul de Administrație “a hotărât intrarea societății în lichidare voluntară”. După discuțiile care au avut loc, AGA a decis amânarea adoptării hotărârii finale vizând lichidarea.

Astfel, Marian Vasile este de părere că aeroportul utilitar Cioaca, cel mai vechi aerodrom din județ,  poate fi valorificat cu oportunitățile legate de obținerea titlului de Capitală Culturală Europenă.“Consider că nu trebuie adoptate decizii pripite, mai ales că există o serie de oportunități de valorificare a aeroportului utilitar, care a funcționat timp de 80 de ani. Aceste oportunități s-ar putea dovedi de un real folos în contextul câștigării de către Timișoara a titlului de Capitală Europeană a Culturii 2021, al colaborărilor ce pot fi încheiate cu cele două state vecine județului Timiș și ținând cont de abundența activităților economice din Regiunea Vest, de activitățile turistice și sportive care se pot desfășura în acest perimetru. Din păcate, viziunea și competența profesională a celor care conduc această societate este foarte discutabilă”, spune consilierul județean Marian Vasile.

De altfel, liberalul acuză faptul că autoritățile nu au ținut cont semnalele date de acesta la timp, pentru a evita nefericita situație. Acesta susține că pe parcursul anului 2016 a atras atenția asupra problemelor și riscurilor care vizau Aerodromul Cioca.“În așteptarea poziției și soluțiilor pe care le va propune aparatul executiv al CJT și comisia specială constituită în cadrul ședinței AGA, îmi exprim nemulțumirea și neliniștea față de numeroasele nereguli pe care le-am semnalat în repetate rânduri, cu speranța că deviațiile respective nu se vor mai repeta. Mai întâi de toate, îmi este greu să înțeleg de ce s-a ajuns în această situație critică și de ce nu au fost adoptate la timp soluțiile necesare. Reamintesc cu acest prilej faptul că pe întreg parcursul anului 2016 am atras atenția asupra problemelor și riscurilor care vizau această societate, constând în neplata salariilor, cheltuirea nefondată a unor sume de bani, lipsa clienților, dezorganizarea internă etc.”.

Totodată liberalul Marian Vasile spune că a solicitat un raport defalcat al cheltuielilor, însă s-a confruntat cu o situație neplăcută. El a constatat cu surprindere că: “drept răspuns, mi-a fost trimisă o hârtie neasumată, nedatată și care nu oferea niciun fel de transparență. Am solicitat în mai multe rânduri, de asemenea, în cadrul plenurilor CJT, să fie întocmit un plan de afaceri și un plan de promovare, având în vedere oportunitățile existente pentru această societate și urgența ieșirii acesteia din zona de risc. Am primit un set de hârtii care indicau doar demararea procedurilor de elaborare a acestor documente, aceste hârtii fiind mult sub așteptările pe care le aveam din punctul de vedere al conținutului. Am atenționat inclusiv asupra zvonurilor privind găzduirea fără plată a unor aparate de zbor în incintele aeroportului, dar nu am primit niciun răspuns. În aceste condiții, îmi exprim regretul față de actualele evoluții și nereguli ce derivă din activitatea defectuoasă a Consiliului Județean Timiș și a conducerii aeroportului utilitar al acesteia. Consider că -tocmai pentru ca practicile indicate să nu se mai repete – este necesar ca aceste informații să ajungă la cunoștința cetățenilor. În felul acesta va exista un imbold suplimentar pentru gestionarea corectă a activității aeroportului, care trebuie salvat de la lichidare”.

Aerodromul Cioca este unul dintre cele mai vechi din ţară, fiind înfiinţat în 1937 ca aeroport al Timişoarei. Până în 2002, a aparţinut Ministerului Transporturilor, iar din 2002 a fost transferat Consiliului Judeţean Timiş. În prezent, este folosit pentru elicopterele care stropesc culturile agricole şi avioanele angrenate pentru concursuri sportive.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*