Politic

PSD Timiș critică dur Ordonanța de modificare a Legii Educației, care reglementează decontarea transportului pentru elevi

transport elevi Pischia

După ce Guvernul PNL a adoptat OUG privind transportul elevilor, a dat apoi spre publicare în Monitorul Oficial cu o greșeală de proporții, care îi exclude la gratuități pe elevii care merg cu trenul la școală. PNL vrea acum să modifice, deși Guvernul nu mai are această competență, sunt de părere social-democrații.

Proiectul legislativ adoptat de guvern sub forma unei ordonanțe de urgență a ajuns în Monitorul Oficial, dar forma publicată a fost diferită de cea votată. Publicarea în Monitorul Oficial a ordonanței pentru transportul gratuit al elevilor a generat un scandal. În loc de ”emise de operatorii de transport”, în Monitorul Oficial, scria ”emise de operatorii de transport rutier”. În consecință, gratuitatea nu se aplica și transportului de persoane cu trenul, doar cu autocarul.

PSD Timiș critică dur Ordonanța de modificare a Legii Educației, care reglementează și decontarea transportului pentru elevi. Consilierul județean PSD, Alexandru Iovescu, susține că în varianta în care a fost aprobată ordonanța nu permite decontarea transportului pentru elevii care fac naveta cu trenul. “Sunt două chestiuni în această ordonanță. Prima este modul heirupist în care au elaborat această Ordonanța de Guvern nr. 15 prin care au modificat legea Educației, iar la Art. 84/aliniatul 3 spune că <<decontarea elevilor care nu pot fi școlarizați în localitatea unde domiciliul se va face doar în baza documentelor justificative emise de operatorii de transport rutier>>. Asta înseamnă că transport pentru elevi se poate face doar pe cale rutieră, iar aici iasă din calcul decontarea transportului cu trenul, unde desigur nu avem foarte mulți elevi. Mai avem situația că în buget nu sunt cuprinse sumele necesare pentru decontarea acestor costuri”,  a precizat Alexandru Iovescu, consilier județean PSD Timiș.

Conform unui studiu efectuat de Banca Mondială în 2018, sunt în medie peste 93 de elevi și 8 cadre didactice care fac naveta. Analiza a scos în evidență că există un număr de peste 42.000 elevi navetiști în 6.713 școli aflate în circa 2.600 de localități din țară.