Administrație

Investiții importante în școlile speciale din Timiș

Investiții importante în școlile speciale din Timiș

Consiliul Județean Timiș acordă atenție sporită copiilor cu diferite deficiențe. Este motivul pentru care în ultima perioadă au fost finanțate investiții consistente atât în clădirile, cât și în dotările școlilor speciale. Este și cazul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” din Lugoj, destinat în principal copiilor cu deficiență mintală.

Din dorința de a oferi servicii educaționale, terapeutice și recuperatorii de calitate, care să răspundă nevoilor de dezvoltare a fiecărui copil cu cerințe educative speciale, în anul 2018, cu finanțare din partea Consiliului Județean, a fost finalizată construcția unui nou corp de clădire destinat terapiilor specifice. Suma alocată de către Consiliu pentru acest obiectiv s-a ridicat la 800.000 lei. De asemenea, a fost achiziționat un microbuz școlar necesar asigurării transportului copiilor care locuiesc în satele din apropierea Lugojului sau în zonele periferice, fără acces la mijloace de transport în comun.

„Sunt de părere că dacă nu investim în educație, condamnăm copiii la o viață mediocră. Astfel, am considerat necesar să aducem condițiile de studiu în normalitate, să eliminăm o barieră în dezvoltarea lor. Ceea ce am realizat la Lugoj anul trecut multiplicăm și la celelalte școli aflate în administrarea Consiliului Județean, în funcție de necesități. Chiar de curând, am lansat un proiect, pe fonduri europene, de reabilitare a școlii Iris din Timișoara”, spune președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

Pe lista principalelor obiective de investiții pe anul 2018 s-au aflat și achiziționarea a două centrale termice și ignifugarea podului clădirii destinat internatului, pentru asigurarea securității la incendiu. De asemenea, au fost înlocuite conductele subterane de alimentare cu agent termic la corpul de clădire al internatului.

Inclusiv activitatea educațională specifică a beneficiat de sprijin financiar din partea CJ Timiș. Astfel, au fost achiziționate materiale didactice necesare activității de terapie logopedică, dar și un instrument de evaluare pentru diagnoza psihoeducațională a copiilor.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*