Sănătate

Zilnic faci aceste greșeli care-ți îmbolnăvesc inima

Zilnic faci aceste greșeli care-ți îmbolnăvesc inima

Știai că România ocupă locul trei în lume la mortalitatea cauzată de bolile de inimă? Chiar dacă nu ai simptome sau nu știi să ai probleme cu inima, redu la minimum riscul de a fi diagnosticat cu o afecțiune cardiovasculară.

Dacă-ți place să mănânci sărat trebuie să știi că riști să ai tensiunea arterială crescută și să devii mai vulnerabil în fața unui infarct. Scade cantitatea de sare sau înlocuiește-o cu ierburi aromatice și alte condiment, mai ales dacă ai trecut de vârsta de 40 de ani au dacă ai deja hipertensiune arterială. Usturoiul, piperul, ghimbirul și ceapa sunt benefice inimii, cresc metabolsimul și ard caloriile, deci le poți folosi cu încredere în lipsa sării.

Schimbările legate de dietă sunt importante și pentru a păstra un nivel scăzut de colesterol „rău” și pentru a diminua riscul de boli de inimă. Din meniul zilnic n-ar trebui să-ți lipsească citricele, prunele, fulgii de ovăz, sfecla, nucile, migdalele, alunele. Toate conțin fibre care diminuează nivelul colesterolului, asigură starea de sațietate, ajutându-te să scapi de pofta de alimente nesănătoase.

Te lași pradă stresului și insomniei

Când trăiești o perioadă lungă de timp fiind stresat, mâniat, tensionat este posibil să ajungi să suferi de hipertensiune, vasele de sânge să-ți fie comprimate, imunitatea să-ți slăbească și activitatea inimii să aibă de suferit. Cei care suferă de depresie sunt mai predispuși la atac de cord. De asemenea, cei care se lasă pradă grijilor și dorm puțin, au un risc crescut de infarct. Liniștea mentală și activitățile relaxante îți mențin echilibrul interior.

Rezervi puțin timp pentru sport

Mișcarea este un alt mod de a preveni bolile inimii. Păstrează 30 de minute pe zi sau de 3 ori pe săptămână pentru a a face sport la o sală sau în propia casă. În zilele în care nu reușești, renunță la lift, transportul în comun, pe cât posibil, pentru a depune mai mult efort fizic. Așa îți reduce tensiunea arterială, scapi de stres și ai mai multă energie.

Nu-ți cunoști carențele alimentare

Discută cu medicul de familie și află ce analize poți face pentru a vedea dacă ai nevoie de suplimente alimentare cu vitamina E, Omega-3, vitamine din complexul B, care-ți păstrează inima sănătoasă. Îți poți procura aceste elemente nutritive și din alimente, din pește, mai ales somon, anghinare, cereale integrale, nuci și alune, semințe de in, dovlecel, fasole.

Sursa: clicksanatate.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*