Administrație

Drumul județean ce leagă Timișoara de Autostrada A1, modernizat și lărgit la 4 benzi cu finanțare europeana

Drumul județean ce leagă Timișoara de Autostrada A1, modernizat și lărgit la 4 benzi cu finanțare europeana

Consiliul Județean Timiș și Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest au semnat azi contractul pentru proiectul „Modernizarea DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului Km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (Km 12+975)”.

Semnatarii contractului au fost Călin Dobra,  președintele Consiliului Județean Timiș, beneficiarul finanțării acordate pentru acest proiect – și Sorin MAxim, directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest.
Proiectul pentru care a fost semnat contractul de finanțare vizează modernizarea drumului județean 691, care face legătura între Timișoara și Autostrada A1, prin localitatea Dumbrăvița. Acesta va fi lărgit la 4 benzi de circulaţie, cu păstrarea traseului actual. Implementarea acestuia se va face pe parcursul a 56 de luni. “Primul este de la Centura Timișoara la urcarea pe A1 și acolo se va putea lucra în prima fază. A doua etapă, cea de la sensul giratoriu Timișoara-Dumbrăvița până la sensul giratoriu de la centură, nu depinde de noi. Depinde de Primăria Timișoara, care este partener în acest proiect. Va trebui să mutăm stâlpii din proiectul european de extindere a linei de troleibuz. Durata de execuție a acestui proiect este de 56 luni, aceasta însemnând până la ultima cerere de rambursare”, a afirmat președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

Cei 10,25 kilometri de drum județean modernizat în cadrul acestui proiect vor deservi minim 350.000 de locuitori. Pe lângă modernizarea traseului de drum, proiectul vizează reabilitarea trecerii de cale ferată din Giarmata, realizarea a 6 sensuri giratorii noi și reamenajarea a încă 6, montarea a 181 de indicatoare de circulație, a 11 borne kilometrice, relocarea a 12 stații pentru mijloacele de transport și construirea unui refugiu auto. “Proiectul (de extindere a liniei de troleibuz – n.r.) este în perioada de post-implementare și, teoretic, el trebuie să fie în parametri pe toată durata, adică minimum 5 ani de la terminarea lucrărilor. Perioada de 56 de luni pentru acest proiect este un maxim asumat, calculând că, fără având în acest moment, o soluție agreată de toți partenerii de a muta stâlpii în bune condiții, fără a afecta foarte mult transportul public. De aceea a fost împărțit proiectul pe sectoare, pentru a se pune face pregătirea amplasamentului, toate lucrările în zonă și, în momentul în care sunt gata, se vor muta unii stâlpi, pentru că nu toți trebuie mutați (…) în momentul în care se pun de acord partenerii din acel proiect, cred că acest lucru se poate face mult mai repede, dar nu cred că a vrut nimeni să-și asume, pentru că nu am avut o soluție clară. Eu cred că acest lucru se va putea face mai repede decât acest termen maxim estimat”, a explicat Sorin Maxim, directorul ADR Vest.
Proiectul „Modernizarea DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului Km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (Km 12+975)” are o valoare totală de 17,27 milioane euro din care, finanțarea nerambursabilă este de 14,29 milioane euro, iar contribuția beneficiarului este de 2,98 milioane euro (la cursul Inforeuro de 4,6513 lei/euro). Cofinanțarea acestui proiect este asigurată prin Regio-Programul Operațional Regional 2014-2020 – prioritatea de investiții 6.1 „Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale”.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*