Administrație

FOTO Ziua și pista de biciclete marcată! Bicicliștii pot circula și pe strada Gheorghe Dima

Foto: Octavian Pintean

Municipalitatea din Timișoara se ”înclină” mai mult înspre trendul european de a folosi bicicleta ca mijloc de transport în interiorul orașului și a demarat o adevărată campanie de marcare de piste de biciclete în întreaga zonă centrală a capitalei Banatului.

Miercuri, timișorenii au primit ”cadou”, din partea administrației publice locale pista de biciclete de pe strada Mărășești, dar și de pe Victor Vlad Delamarina. Aceasta făcea legătura cu cea existentă deja pe strada Sf. Ioan. O zi mai târziu, joi, pista de biciclete de pe Mărășești primea deja un ”upgrade”, un sens giratoriu pentru bicicliști, dar și o pistă nouă, alăturată, dedicată deplasării pe role, skatebord și alte vehicule care circula pe roți de mici dimensiuni, dar și o pistă nou marcată, pe o porțiune din strada Gheorghe Lazăr.

Ei bine, vineri, timișorenii aveau deja câteva sute de metri în plus de marcaje, pe trotuar dar și pe carosabil, unde se pot deplasa cu bicicletele, în aceeași zonă. Pe strada Gheorghe Dima, muncitorii de la Societatea de Drumuri Municipale, au marcat o pistă de biciclete cu sens unic, așa cum se circulă și din punct de vedere rutier, pe carosabil. Aceasta prelungește pista de pe strada Sf. Ioan și se leagă cu cea de pe strada Gheorghe Lazăr, continuând apoi pe trotuar până la intrarea pe strada Mărășești. Aici, pista de biciclete traversează înspre intrarea în Parcul Botanic și se întoarce, pe celălalt sens tot pe trotuar, făcând legătură cu pista de biciclete de pe strada Paris.

Rămâne de văzut când se vor lua și măsuri de coborâre la nivel cu carosabilul a bordurilor peste care trec pistele de biciclete, dar și când vor fi aduse la același nivel cu asfaltul gurile de canal, care sunt un real pericol pentru bicicliștii care le iau în plin, aceștia fiind în imposibilitatea de a le evita regulametar, dar și în pericol de a se dezechilibra și chiar cădea de pe bicicicletă în fața mașinilor (acolo unde pista este pe carosabil) datorită denivelărilor gurilor de canal și chiar a asfaltului ”adunat” la marginea șoselelor.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*